האם שתיעדה את ילדיה מסרבים לצאת מהממ"ד: "אנחנו במצב הזוי"

רעות שפילמן דרייר מאשקלון, תיעדה את רגעי החרדה של בנה ובתה במרחב המוגן ועוררה תגובות רבות ברשת. היא סיפרה כי צילמה כדי "לתפוס את הרגע, בשביל שיבינו את המציאות שאנו חיים בה"

זמן צפייה: 07:23

אמנם לפני שבועיים הושגה רגיעה בדרום אבל השקט ממש לא חזר. תושבי העוטף סובלים ממלחמת התשה כמעט יומיומית. גם אתמול (שלישי) נשמעה אזעקת צבע אדום בכמה ישובים. סרטון של אם מאשקלון שהופץ ברשת והפך לויראלי, מתאר בצורה הכי מוחשית את מה שחווים כמעט מדי יום ילדי הדרום. האם, רעות שפילמן דרייר סיפרה לתוכנית "שש – אמנון לוי" על האעזקה שתפסה אותם בהפתעה.

"היינו אצל שכנים ועשינו על האש, לאחר מכן התחילה אזעקה ועזבנו את הכול". רעות סיפרה על ההחלטה לשלוף את המצלמה ולתעד את הפאניקה של ילדיה. דרייר סיפרה כי "הצילום התבצע כ-20 דקות לאחר האזעקה, הילדים לא רצו לצאת מהמקלט ולחזור לבית, רציתי לתפוס את הרגע כדי שיבינו את המצב הזוי שאנחנו נמצאים בו".

לכתבות נוספות בנושא:

"רוצה להישאר בממ"ד": אם תיעדה את ילדיה בוכים בזמן אזעקה

שתי רקטות נורו לעבר עוטף עזה – אחת מהן יורטה

בנט: "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע, מי שיורה – חוטף"

תיעוד מצוקת ילדים באשקלון בזמן אזעקה
תיעוד מצוקת ילדים באשקלון בזמן אזעקה | צילום: דף הפייסבוק רעות שפילמן דרייר

דרייר תיארה כיצד היא מרגיעה את ילדיה לאחר אזעקה: "אני מנסה לתאר את המצב בצורה עדינה, אומרת שאנחנו בטוחים במרחב המוגן, שכיפת ברזל מגנה עלינו ושיש לנו צבא חזק ואת ה' ששומרים עלינו. בנוסף, אני מסבירה להם כי צריך להישמע להוראות פיקוד העורף".

דרייר הוסיפה כי "לא מדובר רק בילדיי, יש ילדים שחיים שנים על גבי שנים במציאות ההזוייה הזאת. מישהו חייב לזעוק את הזעקה הזאת ולדרוש פיתרון, שיגמור את המצב הזה, זה חייב להיפסק. אם זה היה תלוי בי, המדינה הייתה משותקת מכל אזעקה. התגובה צריכה להיות זהה לאחר ירי על תל אביב ולאחר ירי על עוטף עזה ויישובי הדרום".