"רוצה להישאר בממ"ד": אם תיעדה את ילדיה בוכים בזמן אזעקה

ב-40 שניות הצליחה תושבת אשקלון להעביר את התחושות הקשות שחווים הילדים הגרים תחת איום מתמיד של ירי רקטות. שלושת ילדיה של רעות צולמו בעודם רועדים - ומתחננים שלא לעזוב את המרחב המוגן

זמן צפייה: 00:42

בסרטון אחד קצר בן 40 שניות, הצליחה תושבת אשקלון להעביר את ההרגשה של מאות אלפי ילדים החיים תחת איום מתמיד של ירי רקטות. "היי אתם שם למעלה, אתם שומעים? כאן בדרום חיים במציאות בלתי אפשרית", כך כתבה רעות שפילמן דרייר, שהעלתה לדף הפייסבוק שלה סרטון שצולם רגעים בודדים לאחר שאמש (שלישי) בחצות נשמעה אזעקה ברחבי העיר. בסרטון נראים שלושת ילדיה של רעות רועדים מפחד לשמע האזעקות, ובוכים כי אינם רוצים לצאת מהממ"ד.

"באיזה מדינה בעולם נותנים שיירו על האזרחים שלהם? באיזה?", הוסיפה רעות, "ביבי, עם כל ההישגים שלך, אם ישנם אזרחים שחיים תחת פחד יומיומי - לא עשית כלום. עדיף שתלך הביתה. מעל עשר שנים אתה בשלטון, חאלס. אין את מי להאשים".

הפוסט של רעות זכה לתהודה רבה ברשת, ונכון לכתיבת שורות אלה קיבל 51,173 צפיות, 970 תגובות ויותר מ-1,600 שיתופים. "הלב שלי נקרע", כתב אחד מהמגיבים, "ואין מי שמכיר את התחושה כמוני - כתושב קריית שמונה, שגדל בצל הרקטות מלבנון", ואילו מגיבה נוספת סיפרה כי היא "בוכה רק מלראות את הילדים האלה". אחרים שגרים באזור המרכז הציעו לה ולילדיה לבוא להתארח בביתם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ: נתניהו אמר שמישהו התבלבל בעזה – הבלבול היה אצלנו

אחרי תחקיר אנליסט: אתם שיתפתם – אלו הערים שגובות אגרות שמירה

כשלים בבטיחות וזוהמה: סגן הרמטכ"ל בביקורת קשה על בסיס צאלים

ולמרות שהאזעקה באשקלון הופעלה כתוצאה מירי שאינו רקטי, זמן קצר לפני כן נורו שתי רקטות מצפון הרצועה לעבר עוטף עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה שיגור אחד, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. התרעת צבע אדום נשמעה בכמה יישובים, בין היתר בשדרות. בתגובה לכך, צה"ל תקף במהלך הלילה פעמיים מטרות באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה, בהן אתר לייצור נשק ומטרות בצפון הרצועה.

ביום שני שוגרה פצצת מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול ונפלה בשטח פתוח. הירי הגיע לאחר שבמשך כשבוע וחצי נשמר השקט בתום סבב ההסלמה האחרון, שהחל בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא. לפני עשרה ימים - יומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, נשמעה אזעקה מבאר שבע, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים לעבר שטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל.