"קיבלו אותנו בהבנה מלאה": משפחות דתיות גאות מספרות על עצמן

בסדרת סרטונים, שתכלול שמונה פרקים, ייחשפו משפחות דתיות חד מיניות - הורים, ילדים וזוגות, שיספרו על חייהן כדי שהציבור יוכל לשמוע על הקהילה בצורה חיובית

זמן צפייה: 02:05

ברקע דבריו של שר החינוך רפי פרץ, שהביע את תמיכתו בטיפולי המרה, ארגוני הקהילה הגאה הדתית יצאו היום (ראשון) בסדרת סרטונים שתקרא: "הפנים של הקהילה הדתית הגאה בישראל". זאת, בתגובה לקמפיינים נגד משפחות גאות, שבין היתר מציגות אותן כלא נורמליות.

כזכור, לפני מצעד הגאווה שנערך בחודש יוני בירושלים, נתלו ברחבי העיר שלטים עם הכיתוב: "אבא ואמא = משפחה. האומץ להיות נורמלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

זעם בקהילת הלהט"ב: "לפטר את פרץ לאלתר"; הערב - הפגנה בת"א

נתניהו נזף בשר פרץ: "דבריו על טיפולי ההמרה אינם מקובלים"

"קהילה אחת - פנים רבות": אלפים השתתפו במצעד הגאווה בירושלים

Treguc
אליק ואדם אוסטר, ובניהם מיכאל ועמוס | צילום: חדשות 13

הקמפיין יכלול חברים דתיים בקהילה הגאה שידברו על חייהם כדי שהציבור יוכל לשמוע על הקהילה, לייצר שינוי, השפעה ושיח חיובי. במהלך הקמפיין ייחשפו שמונה משפחות גאות, כאשר כל שבוע יעלה סרטון אחר של משפחה – הורים, ילדים וזוגות, היושבת מול המצלמה ומספרת על חייה.

במסגרת קמפיין הסרטונים, כל משפחה התבקשה להביא חפץ שמחבר אותה לקהילה, משפחה וחברים. בסרטון הראשון סיפרו אליק ואדם אוסטר מירושלים, יחד עם בניהם מיכאל ועמוס, על מחבת שקיבלו מסבתא של אדם ואמרו: "היא קיבלה בהבנה מלאה את החלק של ההומואים".

סדרת הסרטונים יצאה בחסות הארגונים "חברותא", "בת קול" ו-"שובל", ביחד עם קרן  Wider-Bridge. את הסרטונים צילם יוסף שלסט, ביים וערך דני צור והפיקו דניאל יונס וזהורית שורק.

דגל הגאווה
דגל הגאווה | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר בריאיון כי הוא תומך בטיפולי המרה לבני נוער גאים והודה כי אף ביצע כאלו. בתגובה, המערכת הפוליטית והציבורית כאחד סערו וגינו את דבריו. בשעה 19:00 יפגינו ארגוני הקהילה הלהט"בית מול קריית הממשלה בת"א בדרישה לפטר את פרץ, זאת תחת הסיסמה: "100 בשנאה, 0 בערכים".

שר החינוך לשעבר נפתלי בנט אמר הבוקר כי "החברה הישראלית מורכבת מגוונים שונים, ואף אחד לא צריך להמיר אף אחד אחר. אנחנו מקבלים כל אדם כפי שהוא. הדברים שנאמרו אינם מייצגים את מרבית הציבור הדתי לאומי שמסתייג מהמלחמה האובססיבית בלהט״בים. חביב אדם שנברא בצלם. ‫כל אדם וכל צלם". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

Haxxra
מחאה נגד דבריו של שר החינוך רפי פרץ | צילום: פייסבוק

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, גינה את פרץ: "דברי הרב פרץ על ההמרה, הם לא פליטת פה ולא דברים שהוצאו מהקשרם. הם באים לאחר שורה ארוכה של התבטאויות מצד מנהיגים חרדים וחרד"לים, שלא משאירות שום ספק – נתניהו רוצה ופועל להקים ממשלת הלכה. בחודשיים האחרונים שמענו וקראנו באופן ברור את דבריו של סמוטריץ' על משפט התורה וחזרה לימי המלכים שאול ודוד, את ההתבטאות של הרב אבינר, שלנשים אין מקום בפוליטיקה הישראלית, את פסק ההלכה של חכם שלום, מנהיגה הרוחני של ש"ס, שקבע שלנשים בהריון אסור לעשות בדיקת אולטרסאונד, ולזה נוסיף את הפסיקה האבסורדית משבוע שעבר של הרבנים בעיר החרדית אלעד, שאסור לגדל כלבים. התבטאויות אלו הן טיפה בים".

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: חדשות 13

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר בכניסה לישיבת הממשלה כי: "אני מגנה בתוקף את האמירות של שר החינוך בעניין טיפולי המרה. אני רוצה להבהיר בצורה חד משמעית: זו לא עמדתה של ממשלת ישראל, זו לא דרכה של הליכוד — התנועה הלאומית-ליברלית. אני העברתי יחד עם המטה החרדי בליכוד, תיקון בחוקת התנועה כך שתמנע אפליה על רקע של נטייה מינית. יש גם יהדות שיודעת להכיל ולכבד את השונה הלכה למעשה. המסר הכי חשוב שלי לבני ובנות הנוער באשר הם ובפרט לנוער הדתי: נטייה מינית לא דורשת 'טיפול' ולא 'המרה'. מה שדורש המרה וטיפול הם דעות קדומות ובורות".