מקופירייטרית למנקה: הישראלים שמייצרים לעצמם פרנסה חדשה

חן עזראי נאלצה למצוא מקור פרנסה חלופי, ועל הדרך פתחה את דף הפייסבוק "יומנה של מנקה", שזוכה להצלחה ברשתות. דניאל בוצר גייס את חבריו לתיאטרון הלאומי - והקים את "הבימה שליחויות"

זמן צפייה: 08:59

מגפת הקורונה שינתה את החיים של כולם, אבל יש את אלה שלקחו את זה צעד קדימה, וכשנאלצו בעל כורחם להחליף מקצוע החליטו לייצר לעצמם מקור פרנסה - מהקופירטיירית שהחליפה את המקלדת במגב והפכה למנקה ועד השחקנים שירדו מהבמה, עלו על הקטנוע והפכו לשליחים.

"אני מוצאת גם בעבודה הזאת קסם. חן אחרת, צד שלא הכרתי לפני", סיפרה חן עזראי, קופירייטרית שהחלה לעבוד כמנקה ועל הדרך פתחה את דף הפייסבוק "יומנה של מנקה". הטקסטים שכתבה הפכו למצרך מבוקש. סיפורים קצרים ומדויקים על חיים של אחרים שאליהם התגנבה דרך הדלת האחורית. כך, הסיפור שהתחיל במבוכה גדולה, הפך למיזם להתגאות בו. "אני מחליטה איך טקסט ייראה, שזה הכי כיף שיש. אין איזה לקוח סחי שאומר לי 'לא, תורידי את הצחוקים'", אמרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"בסוף לא יהיה אוכל ישראלי": המסעדנים שחוששים מהשלכות המשבר

בכירים במערב: "הפיצוץ בנתנז – יעכב את תוכנית הגרעין בשנתיים"

במשטרה בוחנים ייבוא טכנולוגיה לזיהוי סם אונס בדגימת שיער

חן עזראי
חן עזראי | צילום: חדשות 13

דניאל בוצר היה עד לא מזמן שחקן מוכשר, אבל רעב מאוד. שלושה חודשי ההסגר נפלו על האירועים שהיו אמורים לפרנס אותו למשך חודשים וחשבון הבנק הלך והצטמק - עד שהגיעה ההברקה. "הבימה שליחויות" היא חברת שליחים שמורכבת כולה מאנשי במה שמצאו את עצמם מחוסרי עבודה. "זה התחיל כמשהו שאמרת, טוב, נעשה קצת על הדרך, בטח תכף הכול יחזור וה'תכף' רק הולך ומתרחק", הסביר.

שחקניות ושחקנים, מפיקים, במאים, אנשים עם הרבה מאוד פאסון שנאלצו לאפסן את האגו בצד ולהתחיל לייצר פרנסה מתוך הוואקום שנשאבו אליו. "בהתחלה לאנשים היה קשה להכיל את זה, אבל אז הצטרף עוד משוגע אחד אליי ואז עוד משוגע ואז עוד משוגע, ואז פתאום כולם רצו", אמר דניאל. שלושה חודשים חלפו והעסק מתקתק כמו שעון, יש כבר משרד וסידור עבודה לשבועות קדימה, אפילו אפליקציה. ועם בשורות האיוב שעולם התרבות קיבל השבוע, העסק רק הולך ומתרחב.

אז לא משנה לאיזה כיוון חשבתם שהחיים שלכם מתגלגלים, מסתבר שמגפה עולמית היא מתכון מצוין לגלגל אותם לכיוון אחר לגמרי, לפעמים מתוך חוסר ברירה, לפעמים מתוך איזו פנטזיה מתוקה לחיים אחרים. אבל אל תדאגו, אם בסבב הקודם כל ההבטחות שנתתם לעצמכם התרסקו על חומת המציאות, ממש מעבר לסיבוב מגיעה הזדמנות נוספת.