במשטרה בוחנים ייבוא טכנולוגיה לזיהוי סם אונס בדגימת שיער

לאחר הרשעה תקדימית וגזר דין השבוע של 10 שנות מאסר לשמואל בן אבו בגין שימוש בסם אונס - נבדק כיצד להביא מאיטליה את הטכנולוגיה שהביאה לפריצת הדרך, למען שימוש עתידי בתיקים דומים

זמן צפייה: 05:05

במטה הארצי של משטרת ישראל ובמשרד הבריאות החלו לאחרונה לבדוק כיצד להביא לארץ טכנולוגיה חדשנית מאיטליה, המאפשרת לזהות סם אונס בדגימת שיער. זאת, לאחר שלראשונה הורשע בישראל אדם, שמואל בן אבו בתקיפה מינית סדרתית על ידי שימוש בסם אונס, והשבוע נגזרו עליו עשר שנות מאסר.

פריצת הדרך המדעית לזיהוי הסם דרך השיער הובאה לראשונה בתוכנית "שישי עם אילה חסון". בעזרת הטכנולוגיה החדשנית הצליחו הפרקליטות, יחד עם משרד הבריאות והמשטרה להרשיע את בן אבו.  כעת מקווים שם שבאמצעות ייבוא הטכנולוגיה יתאפשר שימוש בה בתיקים נוספים בעתיד.

חומר החשוד כסם אונס שנמצא בדירתו של תושב ת''א בן 43
גילוי סם אונס בשערה - אפילו חצי שנה אחרי המעשה (ארכיון) | צילום: דוברות משטרה

קרן ממן ואלעד בלאיש, עורכי הדין מהסנגוריה הציבורית שמייצגים את שמואל בן אבו מסרו בתגובה לפסק הדין התקדימי כי "הוא טוען לחפותו לאורך כל הדרך" וכי בכוונתם להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

עוד מסרו: "להגנה יש טענות רבות כנגד הקביעות העובדתיות והמשפטיות של בית המשפט. בנוסף, ישנו חשש כבד שההחלטה התקדימית המקבלת ראיה "מדעית" חדשה שאינה מבוססת, עלולה להביא להרשעת חפים מפשע".