"בסוף לא יהיה אוכל ישראלי": המסעדנים שחוששים מהשלכות המשבר

השף הירושלמי אבי לוי יצא עם צוות "שישי" לסיור במסעדות ובדוכני הרחוב בתל אביב, ושמע מהקולגות שלו על המצוקות שעימן הם מתמודדים בשל הקורונה. "למה אנחנו צריכים להרגיש שהממשלה נגדנו?"

זמן צפייה: 10:01

אבי לוי, היום שף מוכר ומצליח, חווה בחייו האישיים את התהום והצליח לעלות ממנה - ואולי בגלל זה הביקורת שלו לקשיים הכלכליים שהוא ומסעדנים אחרים חווים היא קצת יותר מאופקת. הרי ברע מכול הוא כבר היה. שלפנו אותו מעיר הבירה ועשינו איתו סיבוב בעיר הגדולה – כדי לבחון את השפעות המשבר על הענף שהוא חלק ממנו.

אריק רוזנטל תכנן ללמוד עבודה סוציאלית, פתח חנות קטנה של פלאפל כדי להתפרנס - ומאז הפך לאימפריה שנקראת "הקוסם". ביום צנוע אלף איש עומדים אצלו בתור, בימי שגרה, לא פחות מ-1,500, בהם גם לא מעט תיירים. "אנשים באים לישראל בשביל מקומות קדושים, ים וקולינריה ישראלית", הצהיר. "בסוף המשבר הזה לא יהיה אוכל ישראלי. שייתנו איזשהו פיצוי ידוע מראש, שאנשים לא יהיו בחרדה. למה אנחנו צריכים להרגיש שהממשלה והכנסת הן נגדנו?".

עוד בחדשות 13:

החיים בוורוד: בת ה-23 שפתחה קונדיטוריה פופולרית – בשיא המשבר

שינוי בהנחיות לאיתור מגעים עם חולים – מספר המבודדים יצומצם

חופשה עם מסכה: השמיים סגורים – והישראלים נוהרים לאילת

השפים אבי לוי וחיים כהן
השפים אבי לוי וחיים כהן | צילום: חדשות 13

"זה לא מתווה כלכלי, שאף אחד לא יספר סיפורים", הצהיר השף חיים כהן, ממובילי המאבק והבעלים של מסעדת היוקרה "יפו תל אביב". "אתה לא יכול להרוויח כסף ב-20 ו-30 איש. אמרו 'אנחנו לא נסגור אתכם, אתם תצטרכו לעבוד ככה שלא ישתלם לכם, תסגרו והאחריות היא עליכם'. אתה מצפה שפעם אחת, כשכל החיים אתה באמת בעד ונותן ומשלם, שפעם אחת כשאתה זקוק, שהמדינה תבוא".

חובבי הבשר מכירים את "הדסון", מסעדת סטייקים משובחת ויוקרתית. "אני מודאג, אני בחוסר ודאות, אני בחוסר פרנסה", סיפר השף מתן אברהמס. "העובדים מתחילים להיות עוד מעט פיזית רעבים לאוכל. לשמחתי, כשהם במסעדה הם יכולים לאכול, אבל משכורות יהיה קשה מאוד לשלם, לספקים יהיה מאוד קשה לשלם. אני אחראי פה למשפחות".