גנץ בטקס לחללי יום כיפור: שוב היינו לא מוכנים ונשלם בחיי אדם

יו"ר כחול לבן נשא דברים בהר הרצל: "הרעבנו את מערכת הבריאות במשך שנים, היום אלפים לבושים בחלוקים יוצאים לקרב". ריבלין: "בשוחות לא בדקו פאות מתחת לקסדה - עלינו להסתער יחד נגד המגפה"

זמן צפייה: 00:55

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שלישי) למגפת הקורונה בטקס זיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים ואמר כי "צריך להודות ביושר: גם הפעם, נתפסנו לא מוכנים. הרעבנו את מערכת הבריאות המצוינת שלנו לאורך שנים. לא הגבנו כראוי. גם הפעם המחיר שאנחנו משלמים ונשלם בחיי אדם כבד מאוד".

"אני באופן אישי למדתי מהמלחמה ההיא להקשיב לכל קצין או חייל, לכל נותן עצה מהמטה ומהשטח. לעולם לא לזלזל בדעת המיעוט", הוסיף גנץ. "גם היום יוצאים אלפים רבים אל הקרב - לבושים בחלוק רופאים, במדי צה"ל ומשטרת ישראל". עוד קרא גנץ לכלל האזרחים להישמע להנחיות משרד הבריאות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת החוקה דנה בהגבלת ההפגנות: עשרות מוחים מחוץ לכנסת

ביקורת על חריגות הבנייה של בן ארי: "על הבכירים לשמש דוגמה"

גנץ בטקס לחללי יום כיפור: שוב היינו לא מוכנים ונשלם בחיי אדם

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ נואם בטקס זיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ נואם בטקס זיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נשא דברים בטקס: "בשוחות לחמנו כתף אל כתף - איש לא בדק אם יש לך פאות מקופלות מתחת לקסדה, או אם אתה טומן בחגור את הפנקס האדום שלך. הסתערנו יחד", והוסיף: "ההפתעה שהייתה אז חלק מהמלחמה, אסור לה להישכח ואסור לה שתחזור:= - לא בביטחון, לא בבריאות ולא בכלכלה".

בהתייחסו של ריבלין למאבק בנגיף הקורונה, אמר: "אני מבין את התסכול והכעס ממבצעי המדיניות. אך אני מבקש, הניחו את האשמות והחיטוט בפצעים. בעת הזו עלינו להיות ממוקדים במטרה לנצח יחד את הקורונה". "גם היום אנו במלחמה, והיא פוצעת אותנו בבשר החי שלנו כחברה ומדינה לא פחות. אם לא נסתער יחד מתוך אחריות אישית ומחשבה על הזולת, אנו נתפרק מכל הערכים שעליהם הקמנו את המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שנשא דברים בטקס, אמר: "החצי הראשון של המלחמה הוא המחדל, שאת לקחיו אנו משננים דור אחר דור. מקבלי ההחלטות ראו את הסכנה ולמרות זאת הם נשבו במלכודת 'הסבירות הנמוכה'. יותר מכך, גם כשהיה ברור כבר שהמלחמה בפתח, גם אז לא לקחו את היוזמה לידיים".

לצד זאת, הוסיף נתניהו כי "מלחמת יום הכיפורים היא גם תזכורת תמידית לחשיבות העוצמה. העוצמה מאפשרת לנו כיום להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. העוצמה סללה דרך לשלום עם מצרים, ואחר כך עם ירדן, והעוצמה ייסדה את ההסכמים ההיסטוריים שרקמנו עם איחוד האמירויות ועם בחריין. העוצמה תביא עוד הסכמי שלום עם עוד מדינות ערביות ומוסלמיות".