ביקורת על חריגות הבנייה של בן ארי: "על הבכירים לשמש דוגמה"

נציב הביקורת על הפרקליטות דחה את הקובלנה נגד המשנה לפרקליט המדינה, אך מתח ביקורת עליה ועל היועמ"ש: "חובה מוטלת על משרתי הציבור לשמור ולקיים את החוק - עליהם לנהוג בזהירות"

זמן צפייה: 01:54

נציב הביקורת על הפרקליטות השופט דוד רוזן דחה הבוקר (שלישי) את הקובלנה נגד המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי, בעקבות חריגות הבנייה שנמצאו בביתה. רוזן נימק כי הנציבות אינה הגוף המתאים לקבוע אם מדובר בעבירות בנייה, ולכן דחה את התלונה.

עם זאת, בעקבות התלונה, הנציב מתח ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה ועל בן ארי. לדבריו, "על משרתי הציבור מוטלת החובה לשוות לנגד עיניהם כל העת, הציווי הבסיסי לשמור ולקיים את החוק, ולטפח את ההכרה כי הם משמשים במידה רבה אות ודוגמה לכלל האזרחים במדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקרב על ההפגנות: היום יתחדש הדיון בכנסת על הגבלת המחאה

היורשת של קים? המסתורין סביב אחותו של שליט קוריאה הצפונית

רה"מ הנחה: היערכות לטיפול ב-1,500 חולים קשים החל מיום חמישי

ליאת בן ארי
ליאת בן ארי | צילום: חדשות 13

רוזן אף הזהיר כי מקרים בהם בכירי משרתי הציבור לא משמשים דוגמה עלולים לפגוע בכוחם. לטענתו, "מעמדה ועוצמתה של מערכת המשפט הינם בבחינת אבן פינה במדינה מתוקנת המוסדת על שלטון חוק. על משרתי הציבור לנהוג בזהירות, פן יראו כמי שנאה דורשים ולא נאה מקיימים, ובכך יסייעו, שלא מדעת, לדורשים לכרסם בכוחה של המערכת, הנתון לה על פי חוק".

לפני כחודש זומנה בן ארי יחד עם בעלה לחקירה בעיריית ראש העין בעקבות חשד לחריגות בנייה בנכס שבבעלותם בעיר. הוועדה המקומית תחליט אם להגיש כתב אישום, ואם לנקוט בהליך נגד השניים.

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס