ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית החוק להגבלת מחאות בסגר

החוק, שיגביל הפגנות למרחק של קילומטר ממקום המגורים, צפוי להיכנס לתוקף בחצות, כפוף לאישור המליאה, למשך שבוע. הממשלה תוכל להאריכו ב-3 שבועות. הכנסת לא תצביע על הגבלות שלא בסגר מלא

זמן צפייה: 02:26

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את החוק להגבלת הפגנות בסגר. החוק צפוי להיכנס לתוקפו הלילה בחצות, בכפוף לאישור המליאה, למשך שבוע. הממשלה תוכל להאריכו ב-21 ימים נוספים, אם הסגר המלא יימשך גם כן.

יש לציין כי הוועדה קבעה שהחוק שיעלה להצבעה יכלול הפגנות רק בזמן סגר מלא. במקביל, עשרות הפגינו מחוץ לכנסת נגד הכוונה להעביר את החוק. שוטרת נפצעה בעימותים שאירעו עם המפגינים, תא"ל במילואים אסף אגמון עוכב לחקירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביקורת על חריגות הבנייה של בן ארי: "על הבכירים לשמש דוגמה"

משרד הבריאות: 1,121 נדבקים ביממה – כמעט 15% מהבדיקות חיוביות

התקיפות בסוריה והחשש ממכירה לאמירויות: הצצה לטייסת ה-F-35

עימותים בין המשטרה למפגינים מחוץ לכנסת
עימותים בין המשטרה למפגינים מחוץ לכנסת | צילום: חדשות 13

כזכור, הדיון שנערך בעניין ביום שישי נקטע וההצעה לא עלתה להצבעה בכנסת. זאת לאחר שהאופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות. מן הצד השני, גם חברי כנסת מהליכוד הגישו הסתייגויות – בניסיון להחמיר את ההגבלות על הפגנות עוד יותר, אך הסירו אותן בפתח הדיון הבוקר, כדי שניתן יהיה לקדם את ההליך ולהעביר את ההצעה להצבעה במליאה. כחול לבן מצידה התנגדה להצעה לאפשר הפגנות בכלי רכב.

בין הליכוד וכחול לבן יש הסכמה לקדם את העיסוק בסוגיה, וזאת לאחר שבכחול לבן התנגדו לניסיון של הליכוד להגביל את ההפגנות במסגרת תקנות חירום. במקביל, מופעל לחץ רב על חברי מפלגתו של גנץ בניסיון לשכנעם לא להסכים לתיקון החוק.

ועדת חוקה
ועדת חוקה | צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה

במקביל להתחדשות הדיון, שיירות רכבים ממספר מוקדים ברחבי הארץ צפויות לצאת לכביש 1 שבאיזור לטרון בסביבות השעה 10:30, ומשם להמשיך לכיוון הכנסת בירושלים. מטרת האירוע, כך לפי דברי המארגנים, היא: "מחאה על הניסיון של הנאשם למנוע באמצעות חוק הקורונה הדרקוני את ההפגנות נגדו בבלפור".

עוד נמסר מארגוני המחאה השונים כי "נתניהו עושה הכל כדי למנוע את ההפגנות בבלפור כי הן חושפות את השקרים שהוא מנסה להסתיר ואת העובדה שהוא אחראי למחדל הקורונה החמור. לא נעמוד מנגד כאשר הכנסת מחוקקת חוק אנטי דמוקרטי בשירות הנאשם. נעלה מחר לירושלים ונילחם על החופש והשיוויון".