התקיפות בסוריה והחשש ממכירה לאמירויות: הצצה לטייסת ה-F-35

המזה"ת כולו נשא עיניו לישראל ב-2016 כאשר מטוסי "אדיר" נחתו לראשונה בבסיס נבטים. סיור בלעדי חושף את היכולות המתקדמות של כלי הטיס - והיתרון שמספק בזירות הקרב. "לתקוף זו תחושת שליחות"

זמן צפייה: 13:45

בעוד שהשמיים של ישראל סגורים בגל הקורונה השני, אם יש מישהו שממשיך להסתובב חופשי בכל שמי המזרח התיכון ומעבר להם, אלה הם טייסי F-35 של חיל האוויר. בהרבה לילות בבסיס "נבטים" שבדרום, הבסיס האסטרטגי של חיל האוויר, רועש. המטוסים שמכונים "אדיר" יוצאים מהבסיס למשימה חשאית.

יותר מאלף טילים נגד מטוסים נורו בשנים האחרונות בתקיפות הליליות של מטוסי חיל האוויר נגד משלוחי הנשק האיראניים ונגד המאמץ האיראני להתבסס בסוריה, במלחמה המשונה הזו שמכונה בצה"ל "המב"מ", המלחמה שבין המערכות, מלחמה שבה יש ל-F-35 יתרון ברור מאוד.

אור הלר בטייסת ה-F35 | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפרויקטור: גיא לרר על המיזם לגיוס מיליונים למי שקרסו כלכלית

מצפצף על החוק: הרופא שנותן תרופות לקורונה ופטור מעטיית מסכה

עם קסדה וקורקינט: הילה קורח הפכה לשליחה ליום אחד

"המטוס הוא חמקן. אפשר לראות את זה בחומרים המיוחדים שבונים אותו ובמבנה המיוחד שלו. כל עולם החימוש נמצא בתוך דלתות פנימיות ובמקום שבו אנחנו צריכים להטיל חימוש, הדלתות נפתחות והעסק הזה מוטל וחוזרים בעצם למוד חמקנות", הסביר מפקד בסיס נבטים עומר טישלר. "בסוף אנחנו צריכים לממש את משימות צה"ל בכל המרחב כשכלי הטיס צריך עליונות".

אור הלר בטייסת ה-F35 | צילום: חדשות 13

המזרח התיכון כולו נשא עיניו לישראל בחורף 2016 כאשר המטוסים הגיעו לבסיס. לפני שנתיים, מדינת ישראל הפתיעה את העולם כאשר חשפה שב-2018 היא הפכה למדינה הראשונה בעולם, עוד לפני האמריקנים, שתקפה עם מטוסי F-35 תקיפה מבצעית בזירה הצפונית, בסוריה. לדברי טישלר, "המטוס פועל בזירה ייחודית למרחב שלנו, עם איומים ייחודיים למרחב שלנו ואנחנו מתפעלים אותו בצורה ייחודית למרחב שלנו". אחד הטייסים אמר: "לתקוף זו תחושת שליחות".