"קמתי מהצעקות": כיצד הגיע כדור פורח ללב שכונת מגורים בעפולה?

תושבי רובע יזרעאל שבעיר הופתעו לגלות כדור פורח שהתעופף מחוץ לחלון ביתם. למרות הפוטנציאל לסטורי שישבור את הרשת - מדובר באירוע חריג ומסוכן שיכול היה להיגמר באסון. "זה נראה ממש קרוב"

זמן צפייה: 02:05

אתמול (רביעי) לתושבי שכונת רובע יזרעאל שבעפולה חיכתה הפתעה מחוץ לחלון: בשעה 6:30 בבוקר נצפה כדור פורח דוהר בלב השכונה, קרוב מאוד לבנייני המגורים ולמרכז המסחרי.

"התעוררתי מצעקות במרפסת", סיפר תושב האזור עופר גולן, "ראיתי מול העיניים שלי כדור פורח ענק שנעמד לדקה ולא זז". הרוח שהחלה לדחוף את הכדור לכיוון הבניינים הצליחה להלחיץ כהוגן את התושבים. הם, שצפו כיצד להבת האש מסייעת לכדור להמריא, החלו לחשוש שמא הכדור יתנגש באחד מהמבנים. "ברגע האחרון ראינו איך האש הרימה את הכדור מעל הבניין. זה היה נראה ממש קרוב", הוסיף גולן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"מהפכה": הטיפול החדשני בגידול ברשתית בעיני ילדים

מה יעשה הנשיא אם נתניהו יחזיר המנדט מוקדם מהצפוי? • פרשנות

מהיר ועצבני: שש שעות של מרדף דרמטי ברחובות ירושלים • תיעוד

כדור פורח בשכונת מגורים בעפולה
כדור פורח בשכונת מגורים בעפולה | צילום: חדשות 13

הכדורים הפורחים הפכו בשנים האחרונות לאטרקציה תיירותית מבוקשת מאוד בעמק יזרעאל ובגלבוע, לא מעט בזכות הנוף המרהיב שמתגלה ממעוף הציפור. עם זאת, הסיפור האחרון מלמד עד כמה מסוכן המראה של כדור כזה בקרבת שכונת מגורים.

איך בכלל הגיע הכדור להתעופף בין הבניינים למרכז המסחרי? ככל הנראה, בגלל מזג האוויר הנוח. "בסמוך לרובע יזרעאל, יש את אחד מאתרי ההמראה שלנו", הסביר אמיר שמר, מנכ"ל "סקיי טרק כדורים פורחים", "והיום ספציפית התנאים היו מאוד רגועים, תנאי הרוח היו חלשים ואיפשרו לנו לטוס נמוך מעל הפארק של עפולה. ילדים יצאו מהמרפסות ועשו לנו שלום - התגובות היו מדהימות".

כדור פורח (ארכיון)
כדור פורח (ארכיון) | צילום: חדשות 13

ולמרות ההתלהבות בסביבה והסטורי שוודאי צילמו התושבים, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי המצב יכול היה להיגמר באופן אחר לחלוטין. "חייבים לחדד את הנהלים", הבהיר איתי כהן, חבר מועצת עיריית עפולה, "צריכים לשים דגש על כך שיש כאן בניינים רבי קומות - ואם צריכים לשנות את מסלול הטיסה אז כולנו נהיה מרוצים ונמנע אסון בעתיד".

הבוקר הכדור נחת בשלום בחורשות הסמכוות לעפולה. התושבים מקווים שמחר בבוקר הם לא יקומו ויראו שוב כדור פורח.