חשד לפשע שנאה בחיפה: מצבות הושחתו בבית העלמין הבריטי

צלבי קרס רוססו על כ-20 מצבות בבית הקברות הצבאי הבריטי, שבו טמונים חללי הממלכה שנהרגו במלחמות העולם הראשונה והשנייה. המשטרה פתחה בחקירת האירוע

זמן צפייה: 00:59

כ-20 מצבות הושחתו הלילה (שישי) בבית העלמין הבריטי בחיפה, כאשר אלמונים ריססו עשרות צלבי קרס במקום. מדובר בבית הקברות הצבאי הבריטי, שבו טמונים חללי הממלכה שהנרגו במלחמת העולם הראשונה והשנייה. המשטרה חוקרת את האירוע, וחושדת כי מדובר בפשע שנאה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

החלה פגישת המשותפת וארדן: "מיגור הפשע הוא עניין של רצון"

חשד לפשע שנאה בניו יורק: אדם השליך לבנים על רב חרדי

נזק לרכבים וכתובת נאצה: חשד לפשע שנאה בג'סר א-זרקא

בית הקברות הצבאי הבריטי
בית הקברות הצבאי הבריטי | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, כ-35 מצבות נופצו היום בבית העלמין הישן בנוף הגליל. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע ועל פי ממצאים ראשוניים נראה כי מדובר בוונדליזם.

בחודש יולי, אלמונים ניקבו את צמיגיהם של כ-20 כלי רכב בשכונה הדרומית של המועצה המקומית ג'סר א-זרקא שבצפון הארץ. נוסף על כך, המשפט "הגבעה ביצהר - לא נשכח ואל נסלח", רוסס בגרפיטי על קיר אחד הבתים במקום. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע ונחשד כי מדובר בפעולת "תג מחיר".

מארגון "תג מאיר" נמסר בתגובה לאירוע כי "זו הפעם השלישית החודש שפורעי תג מחיר פושטים על יישובים ערביים בתחומי מדינת ישראל ופוגעים בתושבים חפים מפשע. על משטרת ישראל ושב"כ לעצור את השתוללות כנופיות 'תג מחיר', ולמנוע את המשך מעשי הפשע הללו. הרוח הגבית הניתנת לפשעים אלו חייבת להיפסק".