החלה פגישת המשותפת וארדן: "מיגור הפשע הוא עניין של רצון"

ראשי המפלגה נפגשו עם השר לביטחון הפנים ועם בכירים במשטרה כדי לדון באלימות בחברה הערבית. איימן עודה: "נכנסים לפגישה אחרי 1387 הלוויות מיותרות. הפתרונות על השולחן שנים"

זמן צפייה: 02:13

ראשי המרשימה המשותפת נפגשו כעת (חמישי) עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ועם בכירים במשטרה כדי לדון בסוגיית האלימות בחברה הערבית. טרם כניסתם לפגישה, יו"ר המפלגה איימן עודה כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נכנסים לפגישה עם ארדן וצמרת המשטרה אחרי 1387 הלוויות מיותרות. הפתרונות על השולחן שנים - מיגור הפשע הוא רק עניין של רצון".

במקביל, מחאת החברה הערבית עדיין בעיצומה, כאשר המשתתפים בשיירת רכב המחאה נגד האלימות והפשיעה בחברה הערבית הגיעו למשרד ראש הממשלה בירושלים, ושם החלה הפגנה. המשתתפים בשיירת המחאה ממג'ד אל-כרום שבגליל.

לכתבות נוספות בנושא >>

מאות במחאת החברה הערבית: כביש 6 בצפון הארץ נחסם לזמן קצר

האלימות בחברה הערבית: ראשי המשותפת ייפגשו עם ארדן והמפכ"ל

ארדן: "החברה הערבית היא מאוד אלימה – אלה קודים תרבותיים"

חברי הרשימה המשותפת בדרכם לפגישה עם ארדן וצמרת המשטרה
חברי הרשימה המשותפת בדרכם לפגישה עם ארדן וצמרת המשטרה | צילום: הרשימה המשותפת

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191010-1638' autoplay='0' credit='מחאת החברה הערבית מול משרד ראש הממשלה' desc='' kid='1_og1s6oy2' duration='43'']

ו"ר סיעת תע"ל, אחמד טיבי, אמר במהלך המחאה: "יש אנשים אחרים שמתייחסים אליהם כאל החצר האחורית של המדינה, והם נאבקים על הזכות לחיים. עשרות אלפים שהפגינו, בעיקר נשים וצעירים, הם התרבות שלנו. הם מבקשים חיים ולא מוות. יש פלח קטן בחברה שלנו של ארגוני פשיעה שמשתמשים באלימות ככלי. אנחנו מכוונים אליהם, ורוצים שהמשטרה תטפל בהם". עוד הוסיף טיבי ואמר: "אנחנו גם צריכים לטפל בתופעות של אלימות ספורדית שמתקיימת על בסיס יום-יומי באופן פרסונלי בבית, בבית הספר, במסגד. אנחנו מבקשים מהמשטרה יותר קציני חקירות, אין תקנים. נציב היום בפני השר מטרות ודרישות קונקרטיות שמטרתן להחזיר את הרגשת הביטחון האישי לציבור הערבי. מה יותר נורמלי מהדרישה הזאת?"

אמש, הודיע טיבי על קיומה של הפגישה כסדרה: "נציג את דרישותינו והצעותינו למיגור הפשיעה ביישובים הערביים", כתב טיבי בטוויטר.

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לפגישה בין ראש הרשימה וארדן, וכתב בטוויטר שלו: "אני מברך על הפגישה הצפויה היום בין השר ארדן לח"כ איימן עודה והנהגת הציבור הערבי. האלימות בחברה הערבית היא בעיה לאומית - ולכן זהו אתגר קודם כל של המדינה אבל גם של החברה הערבית עצמה. כולם חייבים להירתם, לקחת אחריות ולעשות כל מאמץ כדי למגר את האלימות".

חברי הרשימה המשותפת בדרכם לפגישה עם ארדן וצמרת המשטרה
חברי הרשימה המשותפת בדרכם לפגישה עם ארדן וצמרת המשטרה | צילום: הרשימה המשותפת

ח"כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפת, שמשתתף בשיירה, קרא הבוקר להקים ועדת חקירה ממלכתית, שתבחן לעומק את סוגיית האלימות בחברה הערבית, ותציע פתרונות בנושא. "בהיעדר אמון בין הנהגת הציבור הערבי לבין הדרגים הפוליטיים נדרשת ועדת חקירה מקצועית בראשות שופט בית משפט עליון, אשר תבחן לעומק את תפקוד המשטרה ורשויות אכיפת החוק, כמו גם את היקף שירותי החינוך והרווחה ביישובים הערבים, אמר ג׳בארין.