נזק לרכבים וכתובת נאצה: חשד לפשע שנאה בג'סר א-זרקא

אלמונים הגיעו לשכונה הדרומית במועצה המקומית שבצפון הארץ, ניקבו את צמיגיהם של כ-20 כלי רכב, וריססו גרפיטי עוין. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע. "הגבעה ביצהר - לא נשכח ולא נסלח"

זמן צפייה: 00:28

חשד לפשע שנאה: אלמונים ניקבו הלילה (רביעי) את צמיגיהם של כ-20 כלי רכב בשכונה הדרומית של המועצה המקומית ג'סר א-זרקא שבצפון הארץ. נוסף על כך, המשפט "הגבעה ביצהר - לא נשכח ואל נסלח", רוסס בגרפיטי על קיר אחד הבתים במקום. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע ונחשד כי מדובר בפעולת "תג מחיר".

מארגון "תג מאיר" נמסר בתגובה לאירוע כי "זו הפעם השלישית החודש שפורעי תג מחיר פושטים על יישובים ערביים בתחומי מדינת ישראל ופוגעים בתושבים חפים מפשע. על משטרת ישראל ושב"כ לעצור את השתוללות כנופיות 'תג מחיר', ולמנוע את המשך מעשי הפשע הללו. הרוח הגבית הניתנת לפשעים אלו חייבת להיפסק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד לפשע שנאה: צמיגים נוקבו וכתובת נאצה רוססה בסמוך לרמאללה

נושא נשק – ומצית שדה: חייל נעצר בחשד לביצוע פשע שנאה • תיעוד

חשד לפשע שנאה בסמוך לרמאללה: שתילי גפנים ועצי פרי הושחתו

כתובות נאצה על קירות בתים בג'סר א-זרקא
כתובות נאצה על קירות בתים בג'סר א-זרקא | צילום: חדשות 13

יו"ר הוועד העממי הבמוצעה המקומית, סמי אלעלי, אמר כי "הטרור היהודי מתגבר בתקופה האחרונה". "כנופיות פשעי השנאה של המתנחלים מבצעות פעולות תג מחיר נגד הפלסטינים בגדה ובלב יישובים ערבים בארץ", הוסיף אלעלי.

"חילול ושריפת מקומות קדושים ובתי קברות, פגיעה במסגדים, בכנסיות וברכוש, עקירת עצים ועוד - זהו טרור, הניזון מהמדיניות הממסדית הגזענית והעוינת נגד הערבים בכלל ומההסתה המתגברת נגד הפלסטינים ובמיוחד בתקופות של בחירות", אמר יו"ר הוועד העממי.

צמיגי מכוניות מנוקבים בג'סר א-זרקא
צמיגי מכוניות מנוקבים בג'סר א-זרקא | צילום: חדשות 13

ביום ראשון רוססו כתובות נאצה ונוקבו צמיגי רכבים בשכונה הדרומית שבכפר קאסם. בין היתר, נכתב "משיבים את הכבוד היהודי" ו"בנות ישראל - לעם ישראל" על בתים ורכבים בעיר מהשרון.

לפני כחודש נוקבו צמיגי רכבים נוקבו והכתובת "על יהודה ושומרון תהיה מלחמה" נמצאה על קיר בכפר מאליכ שבאזור רמאללה. בסרטון שצולם במגרש חניה במקום נראים שלושה בני אדם גורמים נזק לרכבים.

מארגון "יש דין" נמסר כי "לפחות 13 מכוניות ניזוקו, צמיגיהן נוקבו ונזק רב נגרם להן. מדובר על פעולות שמטרתן הפחדה של אזרחים פלסטינים והטלת אימה בקרבת מקום מגוריהם, בגלל שהם פלסטינים וללא שום סיבה אחרת".