חשד לפשע שנאה בניו יורק: אדם השליך לבנים על רב חרדי

המשטרה חוקרת את אירוע התקיפה נגד בן ה-63 מברוקלין כפשע אנטישמי, ומנהלת מצוד אחר החשוד, שקרא "יהודי מלוכלך" בזמן התקרית. ראש העיר ניו יורק: "מעשה נבזי ואלים - אנו נמצא את התוקף"

זמן צפייה: 01:57

אברהם גופין, רב חרדי בן 63 מברוקלין, נפגע בראשו מלבנים גדולות שזרק לעברו אדם זר ברחוב. גופין יצא בבוקר להליכה היומית שלו ברחובות ברוקלין, כשהתוקף זרק עליו אבנים והיכה אותו. על פי עדויות של קרובי משפחה, התוקף קרא לעברו הערות אנטישמיות וכינה אותו "יהודי מלוכלך". לדברי בנו, זמר חסידי מפורסם, אביו סובל מאף שבור, מספר שיניים חסרות וחתכים בגופו ובראשו. בנוסף, בבית החולים נאלצו לתפור חתך עמוק במצחו.

משטרת ניו יורק חוקרת את המקרה כפשע שנאה ועורכת מצוד אחר התוקף. בעקבות התקיפה, המשטרה תגברה את הכוחות המפטרלים באזור, כשבמקביל פרסמה את תמונת החשוד במעשה. הליגה נגד השמצה בניו יורק וניו ג'רזי מציעה פרס של 5,000 דולרים למי שיספק מידע על התוקף.

הציצית של אברהם גופין שהותקף בברוקלין
הציצית של אברהם גופין שהותקף בברוקלין | צילום: טוויטר


"הוא לחלוטין חשש לחייו", סיפר בנו, בני פרידמן. "היה לו ברור שאותו אדם התכוון להרוג אותו. ההערות האנטישמיות שהוא קרא לעברו הפכו את הסיטואציה לכואבת יותר". פרידמן המשיך: "תודה לאל הכול בסדר עכשיו, אבא שלי מרגיש טוב".

תמונת החשוד בתקיפת אברהם גופין
תמונת החשוד בתקיפת אברהם גופין | צילום: חדשות 13

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, גינה את המעשה: "מחלקת פשעי השנאה של משטרת ניו יורק חוקרת את המעשה הנבזי והאלים הזה ואנו נמצא את התוקף", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אנו נגן בכול מחיר על הקהילות בעיר מפני שנאה ואלימות". לבסוף איחל לבני פרידמן באופן אישי החלמה מהירה של אביו. בתגובה, הודה לו פרידמן וברך אותו על התמיכה.