בפעם ה-6 בתולדותיה: הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה בכדורסל

הקבוצה מהבירה גברה על עירוני נהריה 89:92 בתום משחק דרמטי וקטפה את התואר בפעם השנייה ברציפות. ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין הצטיינו באדום. הצגה של ווטרס לא עזרה ללבנים

זמן צפייה: 01:53

הפועל ירושלים גברה הערב (חמישי) 89:92 על עירוני נהריה בהיכל מנורה מבטחים וזכתה בגביע המדינה בכדורסל בפעם השישית בתולדותיה. חניכיו של דני פרנקו ניהלו קרב עיקש ונלחמו במשך 40 דקות, אך נכנעו לבסוף לקבוצה של עודד קטש, שממשיכה את העונה המצוינת שלה. ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין הובילו את האדומים, והצליחו להשכיח משחק ענק של ווטרס מהעבר השני.

בראון הוביל כאמור את האדומים עם 26 נקודות, שישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים. פלדין הוסיף 23 (5 מ-12 ל-3), טיישון תומאס היה מצוין וסיים עם דאבל דאבל של 11 נקודות ו-13 כדורים חוזרים, סולימאן בריימו תרם תשע נקודות וארבע חטיפות וג'ון הולנד הוסיף שבע נקודות. הישראלים של האדומים קלעו יחד 16 נקודות (לוי 6, בלאט 5, טימור 3 וזלמנסון 2), אך הוסיפו מלחמה גדולה וכמה סלים חשובים.

נהריה, כאמור, נשענה על ווטרס שצלף 26 עם שבע שלשות ב-70%, וג'רל מקניל שקלע 20 ותרם גם שבעה אסיסטים ושישה ריבאונדים. איתי שגב היה נפלא עם 15 נקודות ו-9 כדורים חוזרים, וגם איגור קולשוב בלט עם 14 ו-8 קרשים. טוני גפני הוסיף 11 נקודות, וסימפסון 3.

לכתבות נוספות בחדשות 13:גורם ביטחוני: חמאס העביר מסרים שיפסיק לשגר רקטות ובלוניםהחבר הקרוב של ראש העיר ר"ג – שהפך לאחד האנשים החזקים בעירייההמחקרים שמנסים לטפל בפרקינסון – לפני התפרצות המחלה

אוהדי הפועל ירושלים בכדורסל
אוהדי הפועל ירושלים בכדורסל | צילום: ללא קרדיט

מהלך המשחק: הקבוצה מהבירה עלתה עם ג'יימס פלדין, טיישון תומאס, תמיר בלאט, סולימאן בריימו וג'ון הולנד. מנגד, המועדון מהצפון פתח עם ג'רל מקניל, דומיניק ווטרס, איתי שגב, טוני גפני ואיגור קולשוב. הלבנים פתחו טוב את המשחק ועלו ליתרון בזכות דקות טובות של שגב. אולם, פלדין נכנס לקצב, ובצל בעיית עבירות שאליה נקלע מקניל בשלבים מוקדמים של המשחק, דחף את קבוצתו ליתרון 3 בסוף הרבע הראשון - 23:25.ברבע השני היה זה ג'ייקובן בראון שלהט, ובשמונה דקות על הפרקט הצליח לצלוף 18 נקודות כבר במחצית הראשונה, והטיס את הפועל ירושלים ליתרון תשע. אולם, נהריה לא אמרה נואש, ונעזרה בדקות מצוינות של ווטרס מעבר לקשת כדי לצמק את הפער, ולהוריד את קבוצתו עם נזק מינימלי במחצית, שהסתיימה בתוצאה 43:45 למחזיקת הגביע.הקבוצה מהצפון עלתה בסערה למחצית השנייה, ובעזרת שגב עלתה ליתרון חמש. היתרון המשיך החליף צדדים, עד שחניכיו של קטש הצליחו לפתוח פער של שמונה - 58:66. אולם, קולושוב וסימפסון לא הסכימו לוותר על התואר כל כך מהר, והצליחו לצמצם את הפער ל-71:65 בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון היה מותח במיוחד, כששני הצדדים ניהלו קרב עיקש עד לבאזר האחרון. פלדין קלע שלשה נוספת והוביל את קבוצתו ליתרון תשע, שש דקות לסיום. גמור? לא אם תשאלו את ווטרס, שהשיב מיד בקליעה ענקית מעבר לקשת. קרב השלשות נמשך, ולאחר החטאה של הפועל ירושלים, קיבל מקניל הזדמנות להעלות את קבוצתו ליתרון, 15 שניות לסיום, אך החטיא. נהריה עדיין לא ויתרה, ושלשה ענקית של גפני צימקה לנקודה בלבד, שלושה שניות לסיום. בלאט נשלח אל הקו, והחטיא את הזריקה השנייה בכוונה. אולם, הקבוצה מהצפון לא הצליחה להגיע לכדור החוזר, ותומאס חתם משחק נהדר עם סל שקבע את תוצאת הסיום - 89:92.