החבר הקרוב של ראש העיר ר"ג - שהפך לאחד האנשים החזקים בעירייה

עופר ארליך, יו"ר מכבי רמת גן, שהלווה בעבר רבע מיליון שקל לכרמל שאמה-הכהן ונחשב למקורבו, זכה לתמיכת ראש העירייה, בדמות מהלכים שהניבו בין היתר מיליוני שקלים לטובת העמותה שלו • חלק ג'

זמן צפייה: 05:43

אחד האנשים הקרובים ביותר לראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן, הוא עופר ארליך – איש מוכר בשוק האפור, ועל פי תחקיר חדשות 13 אחד האנשים החזקים בעירייה.

בבחירות לראשות העיר בשנת 2013, ארליך התגייס לטובת שאמה, ותרם לו הלוואה של כרבע מיליון שקלים לתקופה של שנה. שאמה הפסיד בבחירות, ומאחר שהתקשה להחזיר את החוב השניים הסתכסכו. רק בשנת 2017, לפני שהתמודד פעם נוספת לראשות העירייה, שאמה החזיר את ההלוואה בריבית נמוכה של 4% בשנה. שאמה ניצח – וארליך הפך לאחד האנשים החזקים ברמת גן, בן בית בלשכת ראש העיר.

מהרגע שנבחר, שאמה מוביל מהלך שיכול, בין היתר, לסייע לארליך להפוך מיושב ראש עמותה קטנה בשם "מכבי רמת גן" בכדורסל, לאיש החזק בספורט העירוני. בכיר בהפועל רמת גן-גבעתיים סיפר לחדשות 13 כי "ארליך נכנס תחת כנפו של כרמל שאמה, הם החברים הכי טובים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חריגות בנייה ועבירות: התנהלות ראש העיר ר"ג בדירות שבבעלותו

בעקבות תחקיר חדשות 13: משרד הפנים בודק את התנהלות עיריית ר"ג

כיצד פעלה עיריית רמת גן לקידום עסק שבבעלות אביו של ראש העיר?

Shama Erlich
כרמל שאמה-הכהן ועופר ארליך | צילום: חדשות 13

המדיניות החדשה שהוביל ראש העיר הייתה איחוד בין כל הקבוצות, לטענתו כדי שבכל תחום מרכזי תהיה קבוצה אחת בליגת העל שאליה יופנו רוב המשאבים. העירייה הזרימה שני מיליון שקלים לנבחרת הכדורסל של תיכון בליך, הנמצאת תחת העמותה של ארליך. נוסף לכך, העירייה לחצה שגם קבוצת כדורסל גברים של הפועל רמת גן-גבעתיים, מהליגה הלאומית, תתמזג עם העמותה תחת מרכז מכבי – אך הפועל סירבה. לטענת איציק לביא, לשעבר יועץ הספורט של ראש העיר, שאמה "ניסה בכול כוחו לאחד את שתי הקבוצות".

בכיר בהפועל רמת גן-גבעתיים חיזק את הטענה: "אמרו לנו או שאנחנו הולכים לאיחוד עם מכבי או שלא, ואם לא – 'תדעו לכם שאתם לא תראו מאיתנו שקל, אבל מכבי רמת גן תראה'". לטענתו של הבכיר, הדברים נאמרו על ידי ראש העיר עצמו.

אחרי שהפועל סירבה, העירייה שינתה את חלוקת התמיכות לקבוצות הספורט בעיר, כאשר מרבית השינויים נערכו לטובת העמותה של ארליך – ובסך הכל מיליוני שקלים נוספו לקופה.

כרמל שאמה בליל הפריימריז בליכוד
כרמל שאמה בליל הפריימריז בליכוד | צילום: נועה גרייבסקי

עמי ברדה, בכיר בעמותת מכבי רמת גן שפוטר לפני מתפקידו לפני כשנה, העיד על התנהלות כספית בעייתית. "ארליך מכניס חשבוניות פיקטיביות שלא התקבלה עליהן תמורה. החשבוניות היו מדווחות, אבל הן היו פיקטיביות".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, מדיניות העירייה לא היטיבה עם אף גורם ספציפי אלא עם כלל תושבי רמת גן, תוך שמירה על האינטרס הציבורי, וקבעה תבחינים אחידים לכלל מועדוני הספורט".

ממכבי רמת גן והיו"ר עופר ארליך נמסר בתגובה: "העמותה מתנהלת בשקיפות, תקינות ועל פי כל דין. מדובר בהשמצות מכוערות וחסרות שחר שפוגעות בין השאר ב-1,200 ספורטאים צעירים שהאגודה משמשת להם כבית, וזאת על לא עוול בכפם".