דליפת הגז בחיפה: פשיטה על משרדי "דור כימיקלים"

במשרדי החברה האחראית על הצנרת בה אירעה דליפה במפרץ חיפה בסוף השבוע, נמצאו מסמכים הקשורים לאירוע ולנסיבות התרחשותו. חידוש העברת חומרים בצנרת נאסר עד לבחינת הנסיבות

דליפת גז במפרץ חיפה
דליפת גז במפרץ חיפה | צילום: המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה פשט היום (שני) על משרדי חברת "דור כימיקלים" בחיפה, שאחראית על הצנרת בה אירעה דליפת הגז במפרץ חיפה בסוף השבוע, ומצא שם מסמכים הקשורים לאירוע. המשרד אסר על השימוש בצנרת של החברה, "גם אם הדבר כרוך בהשבתת המפעל כולו או מתקניו".

הפשיטה נעשה בשיתוף פעולה עם המשטרה הירוקה במשרד וצוותי מחוז חיפה, ובה כאמור נמצאו מסמכים הקשורים לדליפת הגז הדליק בצנרת המוליכה את הגז ממפעל "דור כימיקלים" אל תשלובת בתי זיקוק - בז"ן. מהמשרד להגנת הסביב נמסר כי המסמכים רלוונטיים לאירוע מסוף השבוע ולנסיבות התרחשותו.

כמו כן, העביר המשרד להגנת הסביבה מכתב ליו"ר ומנכ"ל קבוצת "דור כימיקלים", גיל דנקנר, שאוסר על החברה לחדש את העברת החומרים המסוכנים בצנרת זו, עד לבחינת סיבת הדליפה וההשלכות שלה.

עוד כתבות בנושא

חיפה: הצומת שנחסם בשל דליפת הגז – נפתח לתנועה לאחר 36 שעות

חיפה: גז דליק דלף מהצנרת שבין המפעלים דור ובזן

פי 6 יותר פוטנציאל דליפה משדווח: היתר לאסדת "לוויתן" נדחה

דליפת גז במפרץ חיפה
דליפת גז במפרץ חיפה | צילום: המשרד להגנת הסביבה

בנוסף, על החברה להעביר תוכנית לבדיקת מיקום וסיבת התקלה, דוח של מערכת בקרת הדליפה, תוצאות בדיקת תקינות ונוהל תחזוקה שוטפת של קו הצנרת וטיפול בדליפה ומסמכים נוספים.

כזכור, גז דליק דלף בלילה שבין שישי לשבת בחיפה, בצנרת שבין המפעלים דור ובז"ן, בצומת חלוצי התעשייה - יגאל ידין. אזור הצומת נסגר לכ-36 שעות, ונפתח בתום הערכת מצב ואחרי שגורמי המקצוע הבהירו כי חלפה הסכנה במקום.

דליפת גז במפרץ חיפה
דליפת גז במפרץ חיפה | צילום: המשרד להגנת הסביבה

עינת קליש-רותם, ראש עיריית חיפה, מסרה בתגובה לאירוע דליפת הגז: "אין למפעלים האלה מקום לידינו, כל זמן שהזיהום נמשך, והתקלות חוזרות השכם והערב. אנחנו לא נסכים לחיות ליד שכנים מזיקים. אם וכאשר יהפכו לשכנים טובים, נוכל לקבל את נוכחותם בחיינו".

ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) פנתה לשר להגנת הסביבה כדי להוציא צו סגירה קבוע למפעל המזהם. "אני חושבת שצריך לפעול בנחישות להוצאת כל התעשייה הפטרוכימית ממפעל חיפה. זהו סיכון בריאותי, זהו סיכון ביטחוני, ותושבי חיפה והסביבה לא צריכים להמשיך לשמש כבני ערובה", אמרה חיימוביץ'. שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים מפרץ חיפה ציינה כי "העובדה שעדיין ממשיכים להימדד ערכים גבוהים, מצביעה על כך שהדליפה נמשכה ימים רבים ולא החלה רק ביום שישי".