פיצוץ קטלני במפעל באשדוד: שני פועלים נהרגו, 2 נוספים נפצעו

צוות מד"א שהגיע לאזור התעשייה בעיר נאלץ לקבוע את מותם של שני בני 40. אחד הפצועים פונה לביה"ח במצב בינוני, אחר התפנה עצמאית. סריקות לאיתור פועלים נוספים; החשד: הפיצוץ נגרם מבלון גז

זמן צפייה: 01:10

שני פועלים כבני 30, בהם פלסטיני מהשטחים ועובד זר נהרגו ושניים נוספים נפצעו, כאשר אחד מהם בינוני-קשה הבוקר (שלישי) מפיצוץ שאירע במפעל מתכות שנמצא באזור התעשייה בעיר אשדוד כתוצאה מריתוך של מיכל גז, כפי שעלה מחקירת המשטרה. בעקבות האירוע, בעל המפעל עוכב לחקירה.

צוות מד"א שהגיע למקום, קבע כאמור את מותם של השניים, ופינה גבר נוסף כבן 40 לבית החולים אסותא בעיר עם חבלות בגפיים. כמו כן, פצוע נוסף פונה באופן עצמאי. כוחות המשטרה שהגיעו לזירה פתחו בסריקות, במהלכן לא נמצאו פועלים לכודים נוספים במפעל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבוקר: מרכזי הקניות הפתוחים והמלונות באילת ובים המלח נפתחים

בכירים בקבינט הקורונה: "לא רכשנו מספיק חיסונים ממודרנה"

דיווח: טראמפ שקל לתקוף מתקני גרעין באיראן לפני תום כהונתו

זירת הפיצוץ באשדוד
זירת הפיצוץ באשדוד

אנשי מד"א, מתן כהן ומיכאל ארליכמן, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו הרס. גבר כבן 35 חולץ על ידי אנשים במקום כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה קשה ברגל. הם הכניסו אותו לרכב פרטי ויצאו איתו לחבירה איתנו. העלנו אותו לאמבולנס ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים, תוך טיפול מציל חיים כשמצבו בינוני ובהמשך הוא הורדם". עוד הוסיפו הפראמדיקים כי "במקום האירוע אותרו שני גברים כבני 40 מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פציעה רב מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

מביה"ח אסותא באשדוד, נמסר: "בית החולים קלט פצוע בינוני עם פציעת גפיים משמעותית. עם קבלתו טופל ע" צוות הטראומה, ולאור פציעתו, היה צורך להרדימו ולהנשימו. מחדר הטראומה הוא הועבר להמשך טיפול. מצבו מוגדר יציב".

עו"ד ישראל אסל, המשמש כיועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, הגיב לאירוע: "שני עובדים נהרגו ואחד נפצע בינוני בפיצוץ מפעל מתכת באשדוד. הניסיון מלמד, שתאונות שבהן נגרם פיצוץ מתרחשות בעיקר בענף התעשייה, ונובעות מאי הקפדה על הוראות הבטיחות בעבודה בזמן עבודה בסביבה נפיצה והעדר של הדרכה והאזהרה של העובדים".