בכירים בקבינט הקורונה: "לא רכשנו מספיק חיסונים ממודרנה"

בכירים ישראלים מעריכים כי ניתן יהיה להתחיל לחסן בינואר-פברואר, אך שבחודשים הראשונים לא יהיו מספיק מנות עבור כל הישראלים. הראשונים שיקבלו את החיסון: צוותים רפואיים וקבוצות סיכון

זמן צפייה: 05:41

ברקע הודעת חברת התרופות "מודרנה" על פיתוח חיסון יעיל נגד נגיף הקורונה, בכירים בקבינט הקורונה מעריכים כי ניתן יהיה להתחיל לחסן כבר בחודשים ינואר-פברואר. עם זאת, לדבריהם, לא נרכשו מספיק חיסונים לכל הישראלים, שכן מ"מודרנה" ירכשו כמיליון מנות, ומענקית התרופות "פייזר" ניתן יהיה לרכוש עד ארבעה מיליון חיסונים. לכן, הראשונים שיקבלו את החיסון יהיו צוותים רפואיים, קבוצות סיכון, נשים בהיריון ואז כלל האוכלוסיה.

בתוך כך, תוצאות ניסוי החיסון של אוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה וחברת התרופות "אסטרהזניקה" צפויות להגיע בקרוב. הניסוי האט במהלך הקיץ האחרון, שבו היקף התחלואה באירופה הצטמצם, אך כעת, כאשר חווים ביבשת גל שני ועוצמתי, הניסוי הקליני בעיצומו. הממשל הבריטי כבר הזמין כמאה מיליון מנות - כמות שתספיק לכל תושבי המדינה. במקביל, נמשכים המגעים של ישראל עם חברת התרופות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המדען הישראלי של מודרנה: צופה שהחיסון יגיע לארץ בתחילת 2021

שבוע אחרי פייזר: מודרנה הודיעה – החיסון שלנו יעיל ב-95%

כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים בעוד שבוע; מרכזי ביג ייפתחו מחר

חיסון קורונה של ''מודרנה''
חיסון קורונה של ''מודרנה'' | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיעה "מודרנה"כי החיסון שהיא מפתחת לקורונה נמצא יעיל בכ-95%, על פי תוצאות ראשוניות. זאת, שבוע לאחר שחברת התרופות "פייזר" בישרה אף היא על תוצאות משביעות רצון לקראת פיתוח החיסון. מודרנה הודיעה כי בכוונתה להגיש בקשה למנהל המזון והתרופות האמריקני לצורך קבלת אישור חירום.

כידוע, ישראל כבר חתמה בעבר על הסכם עם חברת מודרנה, לפיו בתום הניסוי - ובהתאם לתוצאות, החברה תספק לישראל כמיליון מנות של חיסון. עבור צעד זה, שילמה המדינה סכום זמני של 66 מיליון דולרים, שהם כרבע מיליארד שקלים. בד בבד, עם פתיחת המסחר ב"וול סטריט", מניית החברה זינקה ב-10%.

המדען הישראלי הפרופסור טל זקס, שמשמש כמנהל הרפואי של חברת התרופות "מודרנה", אמר היום לחדשות 13 כי הוא צופה שהחיסון נגד הקורונה יגיע לישראל בתחילת שנת 2021. לדבריו, "בשבועות הקרובים יהיה לנו תוצאות סופיות של הניסוי - שזה בעצם תוך מספר שבועות".