כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים בעוד שבוע; מרכזי ביג ייפתחו מחר

הקבינט אישר הקלות במערכת החינוך ובמסחר ביישובים ירוקים. כיתות י"א-י"ב ישובו לפעילות בעוד שבועיים. יוטל עוצר לילי בערים כתומות. נתניהו: אם תהיה עלייה בתחלואה - ההקלות עלולות להתבטל

זמן צפייה: 04:35

קבינט הקורונה אישר הערב (שני) את חידוש הלימודים בכיתות ה'-ו' בשבוע הבא, ושבוע אחר כך בכיתות י"א-י"ב. נוסף על כך, מתחמי הקניות הפתוחים ייפתחו כבר מחר, רק בערים הירוקות. כמו כן, אושר עוצר לילי בערים כתומות. מעבר לכך, למען השבת הקניונים לפעילות, תיערך תוכנית ניסיונית לפתיחתם.

כאמור, ביום שלישי בשבוע הבא (24.11) ישובו לפעילות כיתות ה'-ו', וכעבור שבוע (1.12) ייפתחו גם כיתות י"א-י"ב. כל זאת, ביישובים הירוקים והצהובים בלבד. במקביל, יקודמו נוהלים/חקיקה שיאפשרו את בדיקת הצוותים החינוכיים וקביעת שגרה מחייבת לקידום בדיקות - שר החינוך יואב גלנט צפוי להציג תוכנית מפורטת לקידום הנושא ביום ראשון הקרוב. שר הבריאות יולי אדלשטיין התנגד לפתיחת מערכת החינוך: "מבין את הלחץ אבל לא יכול לקבל אחריות על זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המדען הישראלי של מודרנה: צופה שהחיסון יגיע לארץ בתחילת 2021

שבוע אחרי פייזר: מודרנה הודיעה – החיסון שלנו יעיל ב-95%

גנץ: "נתמוך בפתיחת כיתות ה'-ו' ו-י"א-י"ב ביישובים הירוקים"

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

עוד נקבע בישיבת הקבינט כי יקוצר פרק הזמן להכרזה על יישוב אדום "אזור מוגבל", ובמקומות אלו תבוצע אכיפה מחמירה יותר על תנועת אנשים, גם במקרים של צרכים חיוניים. כמו כן, לצד הטלת ההגבלות על יישובים כתומים, יוגדל הסיוע להן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטות קבינט הקורונה, ואמר במהלך מסיבת עיתונאים כי "אם תהיה עלייה בתחלואה - כל אחת מההקלות שהחלטנו עליהן עלולה להתבטל". עוד סיפר ראש הממשלה כי הוא שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על אפשרות לרכוש את החיסון הרוסי. "רואים את האור בקצה המנהרה", אמר. כמו כן, נתניהו התייחס לאי אישור הגדלת הקנסות, וציין כי "אני נחוש להעביר את זה - קשה להעביר דברים בכנסת".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הודיע שר הביטחון בני גנץ כי יתמוך בהשבת כיתות ה'-ו' ו-י"א-י"ב לפעילות ביישובים הירוקים. לדבריו, "נדרשת הפעלת מדיניות דיפרנציאלית. המחלה עדיין נוכחת, ואנחנו צריכים לבצע צעדים אחראיים באופן שבו אנו מתנהלים, ולכן נפעל תחת המדיניות של ירוק וטוב לו – אדום נעזור לו". כמו כן, גנץ תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והזהיר: "אם הוא לא יתעשת - הכנסת תפוזר".

"נתמוך בפתיחת המסחר בשטחים פתוחים בירוקים ונפעיל איים ירוקים באילת וים המלח בכפוף למתווה שסוכם", אמר גנץ בפתח ישיבת סיעת כחול לבן וזמן קצר לפני התכנסות קבינט הקורונה. "בערים הצהובות נסתפק בפתיחת חינוך ונמתין עם פתיחת מרכזי הקניות הגדולים, בכתומות נצטרך להמתין עוד יותר ולהוריד את התחלואה. באדומות – נצטרך סגר מתמשך".

בתוך כך, יועצו של שר הפנים, אריה דרעי, סיפר כי הקבינט יאשר היום את פתיחת הלימודים בכיתות ה'-ו'. נוסף על כך, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קרא לראשי הרשויות: "אל תחכו לקבינט, תפתחו את בתי הספר".

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

ברקע התנגדות משרד הבריאות ולאחר שקבינט הקורונה טרם הכריע בנושא, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון קראה מוקדם יותר היום לפתוח את מערכת החינוך ולהשיב את התלמידים לספספל הלימודים. "חודשים ארוכים שהילדים מחוץ למסגרת - ואף אחד לא סופר אותם", טענה שאשא-ביטון, "הדיון על כיתות ה'-ו'- וי"א-י"ב נגרר משבוע לשבוע, אף אחד לא לחוץ וכולם בסדר עם זה".

חברת הכנסת, שאמרה את הדברים בדיון בוועדת הקורונה לבחינת השפעות סגירת מערכת החינוך על בני הנוער, סברה כי "אם היו רוצים למצוא דרך להחזיר אותם, אפשר היה לעשות זאת - רק צריכים לרצות", והוסיפה: "יש הרבה מאוד פתרונות לכך ואפשר לפתוח את המערכת בצורה זהירה ואחראית".