הבוקר: מרכזי הקניות הפתוחים והמלונות באילת ובים המלח נפתחים

מתווה "האיים הירוקים" יוצא לדרך, והנופשים יוכלו להתארח במלונות כפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית, בתוקף מ-72 השעות שלפני השהות. בד בבד, בערים הירוקות מתחמי הביג ישובו לפעילות

זמן צפייה: 03:50

מתווה "האיים הירוקים" יוצא הבוקר (שלישי) לדרך, ומלונות באילת ובים המלח ייפתחו אחרי תקופה ארוכה שבה היו סגורים. לעת עתה, מלונות בודדים צפויים להיפתח כבר היום, ומרבית המקומות ייפתחו ככל הנראה בסוף השבוע הקרוב. זאת, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה מאמש, חרף העלייה במקדם ההדבקה.

הנופשים יוכלו להגיע למלונות כפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית, בתוקף מ-72 השעות שלפני השהות. תושבי אילת והעובדים במלונות יידרשו להיבדק אחת לשבוע, בהתאם למתווה שאושר על ידי השרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בכירים בקבינט הקורונה: "לא רכשנו מספיק חיסונים ממודרנה"

תחקיר: הנוכל שתקף נשים באמצעות סם אונס – ועדיין מסתובב חופשי

ההקלות הבאות: כיתות ה'-ו' יחזרו ללמוד, מרכזי הביג ייפתחו

מרכז קניות פתוח
מרכז קניות פתוח | צילום: חדשות 13

בד בבד, מרכזי הקניות הפתוחים, שחלקם היו פתוחים בימים האחרונים בצורה פיראטית, ישובו הבוקר לפעילות באופן מלא וחוקי ביישובים הירוקים. הקניונים הסגורים עדיין יישארו סגורים, אך בימים הקרובים יחל פיילוט שיבחן את פתיחתם.

לצד ההקלות, בקרוב יחולו גם החמרות, כאשר ערים אדומות ייכנסו לסגר מלא, וערים כתומות יהיו תחת עוצר לילי שייכנס לתוקפו כשהחקיקה תאושר בכנסת. אמש, ועדת השרים לאזור מוגבל הכריזה על קלנסואה ואכסאל אזורים מוגבלים, החל מהבוקר בשעה 8:00 ועד יום ראשון בבוקר. ההכרזה על בוקעאתא אזור מוגבל הוארכה עד יום ראשון.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 861 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, כאשר 1.8% מהבדיקות נמצאו חיוביות. 313 חולים במצב קשה, מהם 135 מונשמים. מניין המתים עלה ל-2,735.

מלון מג'יק פאלאס באילת
מלון מג'יק פאלאס באילת (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

אמש, קבינט הקורונה אישר גם את חידוש הלימודים בכיתות ה'-ו' ביום שלישי בשבוע הבא (24.11), ושבוע אחר כך (1.12)בכיתות י"א-י"ב. כל זאת, ביישובים הירוקים והצהובים בלבד. במקביל, יקודמו נוהלים/חקיקה שיאפשרו את בדיקת הצוותים החינוכיים וקביעת שגרה מחייבת לקידום בדיקות - שר החינוך יואב גלנט צפוי להציג תוכנית מפורטת לקידום הנושא ביום ראשון הקרוב. שר הבריאות יולי אדלשטיין התנגד לפתיחת מערכת החינוך: "מבין את הלחץ אבל לא יכול לקבל אחריות על זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטות קבינט הקורונה, ואמר במהלך מסיבת עיתונאים כי "אם תהיה עלייה בתחלואה - כל אחת מההקלות שהחלטנו עליהן עלולה להתבטל". עוד סיפר ראש הממשלה כי הוא שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על אפשרות לרכוש את החיסון הרוסי. "רואים את האור בקצה המנהרה", אמר. כמו כן, נתניהו התייחס לאי אישור הגדלת הקנסות, וציין כי "אני נחוש להעביר את זה - קשה להעביר דברים בכנסת".