דיווח: טראמפ שקל לתקוף מתקני גרעין באיראן לפני תום כהונתו

ה"ניו יורק טיימס" פרסם כי נשיא ארה"ב בחן אפשרויות שונות לתקיפה במדינה, אך יועציו הבכירים שכנעו אותו להימנע מהמהלך, בטענה שיוביל להסלמה רחבת היקף באזור בשבועות האחרונים לכהונתו

זמן צפייה: 00:41

הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, בחן את האפשרות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן, במסגרת התייעצות שקיים עם יועציו הבכירים ביום חמישי האחרון בבית הלבן, כך דיווח הלילה (שלישי) "הניו יורק טיימס".

טראמפ שקל את האפשרות הזו לאחר שפקחים בינלאומיים דיווחו על עלייה משמעותית במלאי החומר הגרעיני במדינה, כך לפי גורמים אמרקיניים רשמיים. יועציו הבכירים, בהם סגנו מייק פנס ומזכיר המדינה, מייק פומפאו, הניאו את טראמפ מהמהלך בטענה שתקיפה מסוג זה תוביל להסלמה אזורית רחבת היקף לפני סיום כהונתו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים בקבינט הקורונה: "לא רכשנו מספיק חיסונים ממודרנה"

המדען הישראלי של מודרנה: צופה שהחיסון יגיע לארץ בתחילת 2021

כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים בעוד שבוע; מרכזי ביג ייפתחו מחר

טראמפ בראיון ל60 דקות, רגעים לפני שנטש את הראיון
טראמפ בראיון ל60 דקות, רגעים לפני שנטש את הראיון | צילום: צילום מסך

לפי הדיווח, אם התקיפה הייתה יוצאת לפועל, אז ככל הנראה היא הייתה מכוונת כלפי נתנז, היכן שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דיווחה כי כמות האורניום במתקן הגרעיני גדולה פי-12 מהמותר בהסכם הגרעין ממנו פרש טראמפ ב-2018. עוד דיווחה הסוכנות כי איראן מנעה ממנה את הגישה למתקן נוסף בו נמצאו ראיות לפעילות גרעינית בעבר.

בתוך כך, גורמים רשמיים טוענים כי הנשיא המאריקני עשוי לתקוף נכסים איראניים ואת בני בריתה, כולל מיליציות בעיראק. עוד נטען כי תקיפה באיראן לא תואיל למצביעיו של טראמפ, נוכח התנגדותם למעורבות עמוקה של ארה"ב בעימותים במזרח התיכון, וכי תקיפה כזו תשפיע על עתיד הסכם הגרעין האיראני, שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן הבטיח לחדש.