חברו הקרוב של מדריך הטיסה שנהרג: "הוא השאיר ריקנות אינסופית"

ליאור רייזר ספד לאיתי זיידן, שנהרג בהתרסקות המטוס בנגב. לדבריו, הוא ניסה בתקופה האחרונה "למצוא איזון" בין הדברים שאהב - המשפחה והטיסה. "הילדים העריצו אותו - הוא סחף אנשים"

זמן צפייה: 02:01

בעוד נסיבות התרסקות המטוס עדיין נבדקות, ליאור רייזר, חבר קרוב של איתי זיידן, שנהרג אתמול (שלישי) באירוע סיפר על האדם שהיה. לדבריו, "איתי הוא חבר קרוב, הטוב שבטובים, מלח הארץ ואיש משפחה. הוא הגיע לפני חמש שנים לקיבוץ, והשפיע על כל הקהילה - יזם עשה. הוא רצה להיות עם הילדים המשפחה".

"כשאיתי היה מדבר אי אפשר לפספס היה - היית שומע את זה מכל נקודה. הילדים העריצו אותו, הייתה לו דומיננטיות, הבעת דעה, ביקורתיות והוא סחף אנשים", המשיך רייזר. "אנחנו שבורים. עכשיו שהוא לא בסביבה יש ריקנות אינסופית".

רייזר סיפר כי איתי רצה בתקופה האחרונה "למצוא איזון" בין הדברים שאהב - המשפחה והטיסה. "הוא היה מחובר לזה בכל רמ"ח איבריו", אמר. "כשהגיעה ההודעה התקשרתי אליו, שאלתי מה קורה, אם זה המטוס שלו. חיכיתי לטלפון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: 44% סבורים שאם יהיו בחירות – נתניהו אשם בכך

כל תושב שלישי – מובטל: כך חיסלה הקורונה את התיירות בטבריה

האם שנחשדה ברצח בנה: "למה שאפגע בילד שסחבתי 9 חודשים בבטן?"

רס''ן איתי זיידן, ההרוג בהתרסקות המטוס בנגב
רס''ן איתי זיידן, ההרוג בהתרסקות המטוס בנגב | צילום: דובר צה''ל

אמש הותר לפרסום כי ההרוגים בהתרסקות מטוס חיל האוויר בדרום הם רס"ן איתי זיידן בן ה-42 מקיבוץ שובל, מדריך בקורס טיס, ורב"ט ליהוא בן-בסה בן ה-19 מראשון לציון, חניך בקורס טיס. אביו של ליהוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בני ליהוא, מחמד נפשי, נקטל בתאונת אימונים בקורס טיס במטוס שהתרסק הבוקר ברהט. עולמי חרב עליי". בוגרי כיתתו של בן-בסה הגיעו לבית הספר מקיף ג' שבו למדו, והדליקו נרות לזכרו.

השניים נהרגו אתמול בהתרסקות מטוס סנונית על קרקע חקלאית סמוך לקיבוץ משמר הנגב. נסיבות המקרה עדיין בבדיקה, ועדיין לא ידוע אם מדובר בתקלה טכנית או טעות אנוש שגרמה להתרסקות. צוות מומחים מיוחד יוקם לחקירת נסיבות המקרה, והוכרז על עוצר טיסות אימונים והכשרות בחיל החל מהיום.

צה"ל מסר כי המטוס שהה באוויר במשך עשרות דקות, והצוות לא דיווח על מצוקה. עוד נמסר כי תנאי מזג האוויר היו טובים. מדריך הטיסה היה רב סרן במילואים, טייס F-16 מנוסה בחיל האוויר. הצוער היה ארבעה חודשים בקורס טיס בשלב המכין. למדריך במטוס יש אפשרות לקחת את השליטה במטוס.

רס''ן איתי זיידן ורב''ט ליהוא בן-בסה, ההרוגים בהתרסקות המטוס בנגב
רס''ן איתי זיידן ורב''ט ליהוא בן-בסה, ההרוגים בהתרסקות המטוס בנגב | צילום: דובר צה''ל

מדובר בנתיב קבוע של קורס טיס, כאשר נקודת היציאה היא מחצרים לכיוון מזרח. דובר צה"ל מסר כי לא מדובר בתרגול יוצא דופן, וכי הסנונית הוא מערך שטס באופן תדיר. בשנת 2008 אירעה תקרית דומה, שבה נהרגו במטוס צוקית מדריך טיסה וחניך בחולות חלוצה.

כאמור, מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין מינה צוות מומחים בפיקוד אלוף משנה לבדיקת הנושא. חברת אלביט, שמתחזקת את מטוסי הסנונית של חיל האוויר,תשתתף גם היא בתחקיר. מצה"ל נמסר כי הפעילות המבצעית של חיל האוויר נמשכת כסדרה, והלקחים יופקו.