האם שנחשדה ברצח בנה: "למה שאפגע בילד שסחבתי 9 חודשים בבטן?"

שעות לאחר ששוחררה ממעצר, התיישבה כ' מול המצלמות, ובריאיון מיוחד לחדשות 13 סיפרה על היום האחרון בחייו של בנה: "היה במצב רוח ממש טוב"; התעקשה שבעלה חף מפשע: "הוא לא אדם אגרסיבי"

זמן צפייה: 04:48

שישה ימים עברו מאז נדם ליבו של מ' בן ארבעת החודשים, שמת בבית החולים ברזילי, שם אושפז במצב קשה כשהוא סובל מחבלות. הערב (שלישי), בריאיון ראשון לחדשות 13 שחזרה האם שלב אחר שלב את אותו יום שבו יצאה מן הבית, יום שלישי לפני כשבועיים, ועד שנעצרה בחשד שהיא ובעלה גרמו למותו של בנם הפעוט.

"באותו בוקר, הבן שלי היה רגיל", סיפרה כ'. "הוא חייך אליי, כמו כל תינוק נורמלי, הצחקתי אותו, הוא היה במצב רוח ממש טוב, יצאתי לעבודה. בדיוק בעלי האכיל אותו". כ' לא חשדה שמשהו חריג קרה, עד שהגיעה שיחת הטלפון מבעלה, שאמר לה כי הוא בדרך לבית החולים עם התינוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החשד להתעללות באשקלון: נקבע מותו של התינוק

החשד לרצח התינוק בדרום: "האב הטיח את התינוק – האם הייתה עדה"

המשטרה: חלקה של האם מהדרום ברצח בנה אינו שונה מחלקו של האב

כ', נחשדה ברצח בנה
כ', נחשדה ברצח בנה | צילום: חדשות 13

"הוא סיפר לי שהוא שמע את הבן שלנו משתנק מהמיטה, והוא רץ וראה אותו נחנק". לדבריה, באותו הרגע בעלה התקשר למד"א, וכשהיא עצמה הגיעה למיון, ראתה את בעלה בוכה. "ניסיתי להרגיע אותו כי לא הבנתי את חומרת המצב". אז, הגיעו שני שוטרים לבית החולים ולקחו את האב לחקירה.

רק בשעות הבוקר ביום שלמחרת, כשהיא ליד מיטת בנה, היא הבינה בפעם הראשונה שהשוטרים חושדים בה ובבעלה. "זה נראה כמו סיוט אחד גדול", המשיכה כ'. "עצרו אותי, שמו לי אזיקים, כמו פושעת, כמו שרואים בסרטים. בחיים לא חשבתי שייגע לי ביד או ברגל אזיק, שאני אהיה במקומות כאלה נמוכים".

ההורים מאשקלון החשודים ברצח הגיעו להלוויית התינוק
הלווית התינוק

כ' הכחישה לאורך כל הדרך את המיוחס לה וחשבה שזה רק עניין של זמן עד שתשוחרר, אבל כבר בהארכת המעצר השנייה שלה, היא הואשמה על ידי השופטת שהיא ידעה שבעלה מתעלל בבנם - אך העדיפה לעצום את עיניה.

כעת, היא יוצאת נגד ההאשמות, ותוהה: "למה שאפגע בילד שאני סוחבת תשעה חודשים בבטן? הוא בועט בי, הוא איתי, זה דם שלי. אין לי מה לעצום עיניים. ילד זה ילד, אני לא אעצום את העיניים בכל מה שקשור לילד שלי. הילד שלי יותר חשוב מבעלי".

תחנת משטרה באשקלון | צילום: חדשות 13

אתמול ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה פעם נוספת, אבל אז הגיע דוח הנתיחה שלאחר המוות שקבע כי הפגיעות שנגרמו לתינוק היו בזמן שכ' כלל לא הייתה בבית. למעשה, הדוח מנקה אותה מהחשד שהיא הייתה שותפה למעשה - בדיוק כפי שהיא טענה לאורך כל החקירה. "גם כשהודיעו לי שאני משתחררת, בכיתי. עכשיו אני הולכת למציאות של עולם בלי ילד, בלי בעל".

עורך הדין שרון וקנין, סנגורה של כ', אמר כי "אנחנו עדים שם לאמירות קשות כלפי האם, שהיא עצמה את עיניה ולא בדיוק דיווחה על מה שהיה צריך, והנה מגיע דוח הנתיחה ואנחנו רואים שלא היה על מה לדווח והיא בעצם לא הייתה חשופה לכלום".

בית החולים ''ברזילי'' שבאשקלון
בית החולים ''ברזילי'' שבאשקלון | צילום: פייסבוק

במהלך העימות מול בעלה במשטרה, כ' אומנם סיפרה כי במקרה אחד הוא נהג בבנם באגרסיביות, אבל גם היום היא ממשיכה לטעון כי לא ייתכן שהוא פגע בבנם. "אני מכירה אותו שלוש שנים. בעלי גם בחיים לא היה אגרסיבי אליי, אז בטח שכן לילד שלי, לבן שלו, לבן שלנו".

"הוא טוב עם ילדים", המשיכה לטעון, "אחיינים שלי חולים עליו. אפילו ילדים פה בשכונה, ילדים קטנים רואים אותו כשאנחנו הולכים למתקנים, כולם קופצים עליו. יש לו סבלנות לילדים בצורה מדהימה. אם יש לו סבלנות לאחרים, לילדים שלא קשורים אליו משפחתית, אז לבן שלו לא תהיה לו סבלנות?"

Whatsapp Image 2020 11 23 At 1
הלווית התינוק

עכשיו, אחרי שהיא מרגישה ששמה נוקה, היא מתכוונת להילחם גם למען בעלה החשוד ברצח, לאחר שלטענת המשטרה טלטל את הפעוט באגרסיביות בכוונה, ובעיקר היא מתכוונת להיאבק כדי לדעת את האמת ולגלות מה גרם למותו של בנה. "ישבתי בכלא לשווא, במקום להיות עם הילד שלי בתקופה האחרונה שלו. ילדים מאבדים הורים, לא הורים מאבדים ילדים. זה קשה לעכל דבר כזה".