כל תושב שלישי - מובטל: כך חיסלה הקורונה את התיירות בטבריה

דווקא בשנה שבה הכינרת מלאה מתמיד, העיר הצפונית חווה את אחת מתקופות השפל שלה. שלא כמו אילת, טבריה עדיין לא נפתחה, ובעלי העסקים מיואשים: "מנסים לשרוד - אבל לא מצליחים"

זמן צפייה: 06:28

מאז הסגר השני, אילת כבר נפתחה ובצעדים מתונים, לאט לאט, העיר הדרומית מנסה להשתקם אחרי הקשיים אליהם נקלעה. מנגד, טבריה - שגם כך אף פעם לא שגשגה מבחינה כלכלית, עדיין סגורה. כיום, אחד מכל שלושה תושבים מובטל, ובעלי העסקים חוששים לעתידם.

אחת כזו היא ורד גרנות, שכמו רבים מהעסקים בעיר, גם העסק שלה מבוסס על תיירות, בעיקר תיירות חוץ - שהיום כבר לא קיימת. "עכשיו היו צריכים להיות פה סינגפורים וסרי לנקים, כל אסיה, ואמריקנים", אמרה ורד. "50 אחוז מ-4 מיליון התיירים שמגיעים לארץ בכל שנה מגיעים לכינרת. אפילו אם 50% מגיעים אלינו - אפשר רק לדמיין מה הולך פה".

אבל מזה תקופה שהמקום, כידוע, שומם. אז איך שורדים? "לוקחים הלוואות בחסות המדינה", הסבירה. "לקחתי 2.5 מיליון שקל הלוואה. הכוונה היא להתחיל להחזיר את זה ביוני 2021. אני מקווה שעד אז העבודה תחזור, אחרת אני בצרות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האם שנחשדה ברצח בנה: "למה שאפגע בילד שסחבתי 9 חודשים בבטן?"

האישום נגד מוביל מחאת בלפור הוגש כתוצאה מלחץ פוליטי • פרשנות

גנץ על הקמת ועדת הבדיקה לצוללות: "גיליתי ממצאים חדשים"

הטיילת בטבריה
הטיילת בטבריה | צילום: חדשות 13

ורד לא לבד. גם הטיילת, שבימים רגילים שוקקת חיים, נראית עכשיו נטושה. רון שגיא, בעל עסק במדרחוב, סיפר על הקושי לשרוד מאז הסגר: "זה כדור שלג. אין את ההכנסה של התיירות, נסגרים פה עסקים, אנשים מנסים לשרוד אבל הם לא מצליחים. אנשים לא מצליחים".

לטבריה פוטנציאל אדיר, אבל העיר מותשת מבחישות פוליטיות ומראשי הערים שלא הצליחו לשקם ולהרים אותה מתחתית הסולם הסוציו-אקונומי. הקורונה הנחיתה עליה מכת מוות. "זו עיר יתומה שאין לה לא אבא ולא אמא", סיכם זאת אחד מהתושבים.