לאחר שלא מונה לתפקיד המפכ"ל: ניצב דורון ידיד פורש מהמשטרה

מפקד מחוז ירושלים, שנשקל כמועמד לראשות הארגון אך לא נבחר, הודיע למ"מ המפכ"ל על כוונתו לסיים את תפקידו ולפרוש מהשירות. זאת לאחר 36 שנים שבהן כיהן במגוון תפקידי פיקוד מרכזיים

זמן צפייה: 00:40

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד הודיע הבוקר (חמישי) למ"מ מפכ"ל המשטרה על כוונתו לסיים את תפקידו ולפרוש משירותו במשטרת ישראל. זאת, לאחר שנשקל ידיד כמועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה - אך לא נבחר לבסוף.

מהמשטרה נמסר כי ידיד יסיים את עבודתו לאחר העברת תפקיד מפקד המחוז למחליפו בתקופה הקרובה. ידיד פורש לאחר 36 שנות שירות במגוון תפקידי פיקוד מרכזיים, בהם פיקוד על יחידות ומרחבים. בעבר היה ראש אגף התנועה, ובשנתיים האחרונות הוא מכהן כמפקד מחוז ירושלים.

עוד בחדשות 13:

הנשיא ה-46: אחרי המהומות – אושר ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות

5 איש במקום סגור, התפוסה בתחב"צ תצומצם לחצי: אושר הידוק הסגר

נתניהו: "ההסתערות על בניין הקפיטול מחפירה ויש לגנותה"

דורון ידיד מפקד מחוז ירושלים במשטרה
דורון ידיד מפקד מחוז ירושלים במשטרה | צילום: דוברות המשטרה

פרישתו של ידיד מגיעה יום לאחר שסגן מפכ"ל המשטרה אלון אסור הודיע גם הוא על פרישתו מהארגון. אסור בן ה-56 מכהן בתפקיד סגן המפקח הכללי משנת 2019, ובין היתר במהלך שירותו שימש כמפקד המחוז הצפוני, מפקד המכללה הלאומית לשוטרים וקצין אג"מ מחוז מרכז. אסור מסר: "מודה לארגון ולאנשיו על תקופה נפלאה ומאחל לניצב קובי שבתאי המפכ"ל הנכנס בהצלחה".

בשבוע שעבר אישרה הממשלה את בקשת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות את ניצב קובי שבתאי לתפקיד מ"מ מפכ"ל המשטרה בלבד, לחצי שנה, ולא להעלות להצבעה את מינויו למפכ"ל קבוע. זאת, בשל הקרע בממשלה וסירובו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לאשר את המינוי מבלי שיאושרו מינויים שהוא מקדם. גם גונדר קטי פרי תמונה בינתיים לתפקיד מ"מ נציבת שב"ס. השניים ימלאו את התפקידים עד 30.6 או עד אישור למינוי קבע.