סמפכ"ל המשטרה ניצב אלון אסור פורש: "מודה לארגון ואנשיו"

ברקע כניסתו של קובי שבתאי לתפקיד מ"מ המפכ"ל, אסור בן ה-56, שכיהן בתפקיד משנת 2019, הודיע כי יפרוש מהמשטרה. בין היתר, אסור שימש כמפקד המחוז הצפוני ומפקד המכללה הלאומית לשוטרים

זמן צפייה: 00:21

סמפכ"ל המשטרה, אלון אסור, הודיע הבוקר (רביעי) על פרישתו מהארגון. אסור בן ה-56 מכהן בתפקיד סגן המפקח הכללי משנת 2019, ובין היתר במהלך שירותו שימש כמפקד המחוז הצפוני, מפקד המכללה הלאומית לשוטרים וקצין אג"מ מחוז מרכז. אסור מסר: "מודה לארגון ולאנשיו על תקופה נפלאה ומאחל לניצב קובי שבתאי המפכ"ל הנכנס בהצלחה".

בשבוע שעבר אישרה הממשלה את בקשת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות את ניצב קובי שבתאי לתפקיד מ"מ מפכ"ל המשטרה בלבד, לחצי שנה, ולא להעלות להצבעה את מינויו למפכ"ל קבוע. זאת, בשל הקרע בממשלה וסירובו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לאשר את המינוי מבלי שיאושרו מינויים שהוא מקדם. גם גונדר קטי פרי תמונה בינתיים לתפקיד מ"מ נציבת שב"ס. השניים ימלאו את התפקידים עד 30.6 או עד אישור למינוי קבע.

אלון אסור
אלון אסור | צילום: דוברות המשטרה

זאת, למרות שרק כמה ימים לפני כן אישרה ועדת גולדברג את מינויו של ניצב שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה ואת מינוי פרי לנציבת שב"ס. גורמים בכירים במשטרה הגיבו לנושא ומסרו: "אנו מביעים מורת רוח ואכזבה על הניסיון למנות ממלא מקום נוסף למשטרה, מדובר בפגיעה קשה בארגון ובשלטון החוק של מדינת ישראל. על כחול לבן לשים את הפוליטיקה בצד ולפעול למען האינטרס הציבורי". בעקבות עיכוב מינויי הקבע, תקף אוחנה את גנץ בריאיון בחדשות 13: "אי אפשר להתנות את מינוי המפכ"ל בג'ובים".