בניגוד לעמדת רה"מ: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת חדרי הכושר

דרמה בוועדת הקורונה: רה"מ החליט להותיר את חדרי הכושר סגורים, אולם בוועדה הוחלט להתיר לפתוח אותם ואת הבריכות. מיקי זוהר צרח על יו"ר הוועדה שאשא ביטון: "נגמר הסיפור שלך בליכוד"

חדר כושר בימי קורונה
חדר כושר בימי קורונה | צילום: רויטרס

ועדת הקורונה החליטה היום (שני) כי בריכות השחייה וחדרי הכושר יוכלו להיפתח בשנית לאחר שנסגרו בשל הגבלות משבר הקורונה. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקש לגבש "תו סגול מחמיר ומיוחד", שייתן אישור לבריכות השחייה שאינן מקורות לשוב לפעילות - אולם ימנע את הפעלת חדרי הכושר.

התו הסגול של נתניהו ואדלשטיין בא לקבוע כי יש למנוע התקהלויות סביב הבריכות הציבוריות, לפתוח רק את אלה שאינן מקורות וכי יש לפצות בהתאם את חדרי הכושר, אך, כאמור - רעיון זה נדחה. "אנחנו יודעים פחות לגביי הבריכות שאין מקרי הדבקה, אין שום עדויות", אמרה יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון. "אנחנו יודעים שבחדרי הכושר המציאות קצת יותר מורכבת - אבל אפשר לפתור את זה בהנחיות ברורות".

בשל ההחלטה המנוגדת לעמדת נתניהו, הזהיר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר את שאשא ביטון מהדחה, ואמר לה: "נגמר הסיפור שלך בליכוד - את לא יושבת ראש הוועדה יותר". מיד בתום הדיון, הוא אכן מימש את איומו ופנה ליו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג, וכתב לו כי "סיעת הליכוד מעוניינת להחליף באופן מיידי את יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנק ישראל מודיע: תשלומי משכנתאות שהוקפאו יידחו עד סוף 2020

דרעי לנתניהו: "יש אכיפת אפליה נגדנו – הציבור החרדי ממושמע"

הבחירות בפולין: הנשיא המכהן דודה ניצח בפער קטן על יריבו

מיקי זוהר בפנייה ליו''ר ועדות הכנסת איתן גינזבורג: ''הליכוד מעוניינת להחליף את יפעת שאשא ביטון כיו''ר ועדת הקורונה'' | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,221 נדבקים חדשים בנגיף, ומספר הנדבקים עומד כרגע על 20,251. מתוך החולים, 160 במצב קשה, ו-51 מונשמים. 364 אנשים מתו מאז פרוץ המגפה.

כזכור, ועדת הקורונה התכנסה כבר אתמול באפשרות לבטל חלק מהמגבלות שהוטלו על המשק, בעקבות נתונים על נתוני הדבקה נמוכים בחדרי כושר, ברים ומסעדות, שהציג בפניה משרד הבריאות. לבסוף, הישיבה ננעלה מבלי שהתקבלה החלטה, וההכרעה נדחתה להיום.

משרד הבריאות הציג בדיון נתונים לפיהם בחמשת השבועות האחרונים, 35 אנשים בלבד נדבקו בחדרי כושר, 21 במעסדות ושישה בברים - מתוך הנדבקים שמקור ההדבקה שלהם ידוע. יש לציין כי מקור ההדבקה של רוב הנדבקים איננו ידוע.

"יכול להיות שאנחנו נחיה במציאות הזו שנה שלמה", אמרה אתמול שאשא ביטון, "לכן צריך להרגיל את הציבור להתנהגות שתאפשר לנו לחיות בצל הקורונה תוך כדי שאנחנו נשמרים ומסוגלים לקיים שגרה של המשק ככל שאפשר. 35 אנשים שנדבקו בחדרי הכושר מכל האלפים שנדבקו כאן בחודשים האחרונים זה מעלה סימן שאלה. אנחנו צריכים למצוא את הדרך לעשות את הדברים באיזונים הנדרשים".

ח''כ יפעת שאשא-ביטון
ח''כ יפעת שאשא-ביטון | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

פרופ' חגי לוין התייחס אף הוא לנתונים, ואמר: "עלינו להבין שגם אם נפתח מקומות תהיה הידבקות אך אי אפשר למנוע את האיזון הכלכלי. עלינו לפעול ולהחליט על בסיס נתונים ושקיפות. אני מציע לחשוב על הסיכון הקונקרטי להתפרצויות - האם המקום הוא סכנה ויכול לייצר התפרצות רחבת היקף. בבריכות שחייה אין סיכון ספציפי, אין עדות בהעברה במים, יש סיכון בהתקהלות ואסור להקל בכך ראש אך רופאי בריאות הציבור אומרים שצריך לקבוע מהם הכללים, להתוות את הקו ולפקח"

עוד צוין במסמך של משרד הבריאות כי קיים צורך לאזן בין השיקולים האפידמיולוגיים לבין פעילות המשק ופעילות הציבור בשגרה בצל הקורונה., אך עם זאת, נטען כי "ככל שההנחיות מתירות פעילויות רבות יותר - עלול להיווצר רושם מוטעה בקרב הציבור שהקפדה על ההנחיות אינה תמיד הכרחית. אסור לשכוח שבכל התקהלות קיים פוטנציאל הדבקה".

מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן התייחס לנתונים ואמר כי "ממשלת ישראל צריכה להתכנס היום בלילה ולהודיע על ביטול ההגבלות במסעדות וברים. מסתבר שאין גבול לחובבנות של הממשלה, שקיבלה החלטה ,שחירבה תעשייה שלמה ומפוארת והרסה את חייהם של עשרות אלפי אנשים, מבלי שהיו לפניה נתונים ועל סמך תחושות בטן. בכוונתנו לפנות למבקר המדינה, על מנת שיחקור את הפארסה הזו".