דרעי לנתניהו: "יש אכיפת אפליה נגדנו - הציבור החרדי ממושמע"

ברקע הפגנת החרדים בשל הסגר, יו"ר ש"ס קרא לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים "לפעול לאכיפה שווה" • ניצב (בדימוס) אריק יקואל מונה לראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית

זמן צפייה: 00:51

שר הפנים אריה דרעי קרא הבוקר (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו וכן לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה "לפעול לאכיפה שווה", זאת בגין מה שכינה כ"אפליה נגד הציבור החרדי". הדברים של דרעי הגיעו על רקע העימותים שפרצו אמש בין מפגינים חרדים לבין כוחות המשטרה במחאות נגד הטלת הסגר בכמה שכונות חרדיות בירושלים.

"הסגר שנערך ללא שום חבילת סיוע לא משיג את מטרתו ופוגע בציבור כולו", טען דרעי במהלך ישיבת סיעת ש"ס. "לפני שמטילים סגר, המדינה חייבת להיערך להעניק חבילת סיוע הכוללת מזון ושמירה על המבוגרים תוך שימת דגש על פינוי מיידי של החולים. אם אין אפשרות לפנות את החולים", הוסיף, "אין שום היגיון לעשות סגר. הציבור החרדי ממושמע, היד הקלה נגדנו חייבת להיפסק".

נתניהו בפגישה עם הח''כים החרדים | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבחירות בפולין: הנשיא המכהן דודה ניצח בפער קטן על יריבו

אב הילדים מהסרטון של רוי בוי: "כמו לדקור עם סכין ולהתנצל"

אסף אמדורסקי תוקף שוב: "כל מי שיש לו לפיד בוער מוזמן לבלפור"

נתניהו אמר בפגישה: "ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה, אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו. אנחנו רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע".

בתוך כך, ניצב (בדימוס) אריק יקואל מונה אתמול לראש הצוות המייעץ לשר אוחנה בנוגע לחברה החרדית. יקואל, בן 63, נשוי ואב לעשרה, בוגר הפקולטה לכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית, שימש בעברו כקצין חבלה ראשי וראש אגף תכנון וארגון במשטרת ישראל. יקואל הוא החרדי הראשון שהגיע לדרגה זו במשטרת ישראל.

מחאת החרדים בירושלים
מחאת החרדים בירושלים | צילום: דוד פרלמוטר, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

ישיבת הסיעה, שנערכה בנוכחות נתניהו, אוחנה, שר הבריאות יולי אדלשטיין וחברי סיעת ש"ס, עסקה בתלונות הציבור החרדי על הסגרים בשכונות החרדיות, וכן בטענות לאלימות השוטרים נגד הציבור החרדי. לטענת הח"כים מש"ס, התנהלות הסגר מתבצעת ללא מדיניות להורדת התחלואה.

יו"ר הסיעה, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, סיפר כי "יש זעם גדול על האכיפה הברננית שמפלה את החרדים. בזמן שביישוב ביתר אישה מקבלת קנס של 2,000 שקלים על אי עטיית מסכה - בת"א מחלקים מסכות. הציבור שלנו מרגיש נרדף". "במקום קנס, השוטרים נותנים אגרוף לחרדים", הוסיף יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי.

גם סגן שר הרווחה, משולם נהרי, זעם וטען כי "הציבור החרדי הפך לשק חבטות. המשטרה נוהגת באלימות, והחמור מכל שהדבר משליך על בריונים מהציבור שתוקפים חרדים. רה"מ והשר אוחנה חייבים להתערב ולשים קץ להתעמרות".

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: רויטרס

כאמור, כ-300 בני אדם הגיעו אמש לצומת שמגר בירושלים במטרה למחות על מדיניות הממשלה בנוגע להטלת סגר על שכונות וישובים חרדיים. מוקדם יותר שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ביקש להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לדון בנושא, וכן בטענות על התנהגות בררנית ומפלה של המשטרה כלפי מפגינים חרדים תוך שימוש באלימות.