בלאט לחדשות 13: "מלא במוטיביציה להמשיך - רגיל לאתגרים"

מאמן הכדורסל המעוטר התייחס להודעה על כך שחלה בטרשת נפוצה ואמר כי "עם כמה שהמצב שלי לא טוב, יש הרבה אנשים עם מצבים לא פחות נעימים - ומהם אני שואב את הכוח"

זמן צפייה: 05:05

מאמן הכדורסל דיוויד בלאט סיפר היום (שני) על ההתמודדות עם הטרשת הנפוצה בה חלה, ואמר: "אני בסדר גמור, מלא במוטיבציה להמשיך ולעשות את מה שאני עושה הכי טוב – וזה לאמן כדורסל, בתקווה להמשיך ולהוביל הצלחות עם הקבוצות שלי". את הדברים אמר בריאיון ל"החדשות" עם יעקב אילון.

בלאט אמר כי "אני רגיל למצבים לא קלים או לא נעימים, לאתגרים שלפעמים נראים שלא ניתן להתגבר עליהם. בוא נגיד שעם כמה שהמצב שלי הוא לא טוב, יש הרבה אנשים אחרים עם מצבים לא פחות נעימים אם לא יותר, ואני שואב מהם את הכוח. צריך להתמודד על הצד הטוב ביותר על מנת להוציא את הכי טוב שאפשר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"הנהג חייב להיענש": קרב חייה של המשפחה שנדרסה בקריית גת

לאחר שפעל להקים מפלגה: יגאל עמיר פתח בשביתת רעב ונשלח לבידוד

"לנצח תהיה בחיי": ההודעות שעשויות להוביל לסגירת התיק נגד מחט

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190819-2114' autoplay='0' credit='' desc='דיוויד בלאט בריאיון לחדשות 13' kid='1_qx7bbghg' duration='222'']

דייוויד מייקל בלאט, מאמן קבוצת אולימפיאקוס
דייוויד מייקל בלאט, מאמן קבוצת אולימפיאקוס | צילום: רויטרס

על המחלה עצמה אמר: "הסוג שלי זה (Primary Progressive Multiple Sclerosis (PPMS, שבערך ל-15% מהאנשים שסובלים מהמחלה יש את הסוג הזה. זה בעיקר מתבטא בחולשות ברגליים, קשיי הליכה ומספר דברים אחרים לא בהכרח נעימים. זה משהו שעם עבודה ועם חריצות אפשר להתמודד עם זה".

עוד סיפר כי "אני מקבל הרבה מאוד חיזוקים ותמיכה, בכל המובנים. אוטוטו יש לי אימון, ואני ממשיך לעבוד בצורה רצינית. יש פה ושם מגבלות מסוימות, שאני חייב ללמוד איך לעשות את האדפטציות ואת השינויים על מנת לפעול ולתפקד בצורה ראויה, ואני עושה את זה". "מהארץ מגיעות הרבה מאוד תגובות חמות ותומכות, אין כמו עם ישראל. בהחלט קיבלתי את זה מכל הכיוונים והאנשים, וזה מאוד מחמם את הלב".

דייויד בלאט ולברון ג'יימס במשחק בו קליבלנד עלתה לגמר ה-NBA
דייויד בלאט ולברון ג'יימס במשחק בו קליבלנד עלתה לגמר ה-NBA | צילום: גטיאימג'בנק/GettyImages

כאמור, מוקדם יותר היום הודיע בלאט כי הוא חולה בטרשת נפוצה. בהודעה שפרסם באתר קבוצת אולימפיאקוס כתב בלאט: "לפעמים החיים מציבים בפניך התמודדויות ללא כל הסבר או סיבה. אלו הרגעים שמעמתים אותך עם הצורך להכריע מהו האופי האמיתי שלך". בלאט בן ה-60 הוא אחד מאנשי הכדורסל הישראלים המעוטרים בהיסטוריה, ונחשב לאחד מגדולי המאמנים הישראלים.

"לאחר ההלם הראשוני, כשהבנתי שחיי עומדים להשתנות, החלטתי שלא אוותר על דבר", כתב בלאט. "כל מה שאעשה זה להסתגל, ולמצוא דרכים חדשות להמשיך את חיי רגילים ככל הניתן". עוד הוסיף: "התחלתי תוכנית אימונים חדשה במטרה להתחזק ולהתייצב. אני מנסה להיות יותר פעיל, לאתגר את עצמי לבצע פעולות פשוטות. אני דורש מעצמי יותר - לא פחות".