"לא אוותר על דבר": דייוויד בלאט הודיע - אני חולה בטרשת נפוצה

מאמן הכדורסל המעוטר הצהיר באתר קבוצת אולימפיאקוס כי הוא סובל מהמחלה הכרונית: "לפעמים החיים מציבים בפניך התמודדויות ללא הסבר - אלו הרגעים שמעמתים אותך עם האופי האמיתי שלך"

זמן צפייה: 00:15

מאמן הכדורסל דייוויד בלאט הודיע היום (שני) כי הוא חולה בטרשת נפוצה. בהודעה שפרסם באתר קבוצת אולימפיאקוס כתב בלאט: "לפעמים החיים מציבים בפניך התמודדויות ללא כל הסבר או סיבה. אלו הרגעים שמעמתים אותך עם הצורך להכריע מהו האופי האמיתי שלך".

"לאחר ההלם הראשוני, כשהבנתי שחיי עומדים להשתנות, החלטתי שלא אוותר על דבר", כתב בלאט. "כל מה שאעשה זה להסתגל, ולמצוא דרכים חדשות להמשיך את חיי רגילים ככל הניתן". עוד הוסיף: "התחלתי תוכנית אימונים חדשה במטרה להתחזק ולהתייצב. אני מנסה להיות יותר פעיל, לאתגר את עצמי לבצע פעולות פשוטות. אני דורש מעצמי יותר - לא פחות".

דייויד בלאט ולברון ג'יימס במשחק בו קליבלנד עלתה לגמר ה-NBA
דייויד בלאט ולברון ג'יימס במשחק בו קליבלנד עלתה לגמר ה-NBA | צילום: גטיאימג'בנק/GettyImages

דיוויד בלאט בן ה-60 הוא אחד מאנשי הכדורסל הישראלים המעוטרים בהיסטוריה, ונחשב לאחד מגדולי המאמנים הישראלים.

בעבר, אימן בלאט את קליבלנד קאבלירס, שבה שיחק לברון ג'יימס, והוליך אותה עד לגמר האן.בי.איי. קודם לכן, הוביל את מכבי תל אביב לאליפות אירופה מפתיעה במיוחד בתור מאמן ראשי ב-2014. בלאט היה שייך לתור הזהב של מכבי תל אביב, כעוזר המאמן של פיני גרשון פעמיים ברצף באליפות אירופה. בין לבין, זכה עם נבחרת רוסיה באליפות אירופה היסטורית והשיג עמה מדליית ארד באולימפיאדת לונדון ב-2012.

טרשת נפוצה היא מחלה כרונית של מערכת העצבים, הפוגעת בתפקודם התקין של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית, באופן שמקשה על תפקוד תקין של המוח ושל הגוף כולו.