המחאה מול מעון רה"מ: 12 מפגינים נעצרו - 6 מהם פעילי ימין

במהלך ההפגנה בבלפור עוכבו כמה מהנוכחים בחשד להפרת הסדר הציבורי. מאוחר יותר עצרה המשטרה חשוד בדקירת מפגין בעוטף עזה, וכן תושב ר"ג בחשד שריסס בגז פלפל מפגינים במחלף אלוף שדה

זמן צפייה: 03:34

מדינה במחאה: 12 בני אדם נעצרו בהפגנה שהתקיימה אמש (שבת) מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, זאת בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי ותקיפת מפגינים אחרים. שישה מהעצורים הינם פעילי ימין.

במקביל, תושב הדרום כבן 20 נעצר בחשד למעורבות בתקיפה שאירעה במהלך הפגנה בצומת שער הנגב שבעוטף עזה, אז נדקר מפגין בצווארו ונפצע קל. במהלך היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. נמשכים החיפושים אחר מעורבים נוספים. כמו כן, המשטרה עצרה תושב רמת גן בן 34 בחשד שריסס גז פלפל לעבר מפגינים במחלף אלוף שדה, כשחלף במקום עם רכבו.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס לתקיפות הללו, ואמר כי "הזכות להפגין קדושה. מי שמרים יד על מפגינים ומאיים באלימות חייב להיענש בחומרה. אני סומך על רשויות אכיפת החוק שישימו את ידיהן על התוקפים וימצו עימם את הדין".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ: ״לא נסבול פגיעה בריבונות – סוריה ולבנון יישאו באחריות״

"לא ימין או שמאל": האחים שעומדים מאחורי מחאת הדגלים השחורים

האיום בהדחה ומחסור בשעות שינה: יפעת שאשא ביטון בריאיון מיוחד

הפגנה מול מעון ראש הממשלה
הפגנה מול מעון ראש הממשלה | צילום: חדשות 13

על פי ההערכות, כ-8,000 בני אדם הגיעו להפגנה בירושלים ועוד כאלף נוספים הגיעו למחאה מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה. אמש זו הייתה הפעם הראשונה מאז החל גל המחאות שהתקיימה הפגנה במקום זה. אחד המוחים עוכב לחקירה.

במקביל להפגנות בירושלים, בקיסריה ובשער הנגב, אתמול התקיימה הפגנה גם בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב, וכן נערכו מחאות מקומיות על גשרים וצמתים בכל רכבי הארץ. המחאה בתל אביב הסתיימה ללא אירועים חריגים. לעומת זאת, במחלף אלוף שדה ברמת גן, רוסס גז פלפל על מפגינים. המשטרה פתחה בחקירה.

מפגין נדקר בצוואר במהלך הפגנה בשער הנגב
מפגין נדקר בצוואר במהלך הפגנה בשער הנגב | צילום: חדשות 13

מזה כמה שבועות שמתקיימות מחאות נגד מדיניותו של נתניהו בטיפול במשבר הקורונה ותפקודו על רקע המשפט המתנהל נגדו. 55 מפגינים נעצרו במחאה שהתקיימה בליל חמישי מול מעונו בבלפור, וגם בהפגנה זו נרשמו עימותים בין המוחים לבין כוחות הביטחון. במהלך הלילה הודיעה המשטרה כי בהפגנה אותר חולה קורונה, אולם בהמשך חזרה בה ואמרה כי אותו אדם - שלכאורה היה חולה מאומת, סיים את תקופת הבידוד שלו.

אל מול אלפי המפגינים שמחו נגד התנהלות הממשלה, הגיעו גם פעילי ימין ואנשי "לה פמיליה", אך המשטרה חסמה אותם מלהתקרב למפגינים. מאוחר יותר, כמה פעילי ימין החלו לשיר שירי הלל ליגאל עמיר. במקביל, מפגינות התערטלו בכיכר פריז, זאת בהמשך לסערה שהתעוררה בעקבות מפגינה שישבה חשופת חזה על המנורה מחוץ לכנסת. במקביל, חמישה בני אדם נעצרו בחשד למכירת אלכוהול ותקיפה.