האיום בהדחה ומחסור בשעות שינה: יפעת שאשא ביטון בריאיון מיוחד

בשבועיים האחרונים הפכה יו"ר ועדת הקורונה לאישה הכי מדוברת בפוליטיקה הישראלית, זו שלא מפחדת לעמוד על שלה ומוכנה גם לשלם מחיר אישי. כעת היא מספרת על התגובות שמקבלת - ועל הכמיהה לחופש

זמן צפייה: 06:26

אחרי חמש שנים בכנסת, חלקן גם בתפקיד שרה, בשבועיים האחרונים הפכה יפעת שאשא ביטון לאישה הכי מדוברת בפוליטיקה הישראלית. היא לא מפחדת לעמוד על שלה, לשחות נגד הזרם, ובעיקר נלחמת שהמדינה תישאר פתוחה – גם אם זה יזיק לעתיד הפוליטי שלה.

"היו לילות שלא ישנתי בכלל", סיפרה על השבועות העמוסים שעברו עליה. "הייתי מעל 48 שעות ערה ברציפות". על האופן שבו מתקבלות ההחלטות בנוגע להתמודדות עם משבר הקורונה, אמרה: "אנחנו אומנם כולנו עם אותה מטרה אבל אנחנו חלוקים לגבי הדרך, וזה בסדר, מותר גם להתווכח. השיח שלי עם ראש הממשלה עד היום תמיד היה מאוד ענייני, מאוד מקצועי. הוויכוח הוא מאוד מכבד, אנחנו לא במלחמה, אנחנו בשיח מתמשך".

עוד בחדשות 13:

ירושלים, ת"א, צמתים – ואפילו קיסריה: אלפים מפגינים נגד רה"מ

גנץ: ״לא נסבול בפגיעה בריבונות – סוריה ולבנון יישאו באחריות״

"לא ימין או שמאל": האחים שעומדים מאחורי מחאת הדגלים השחורים

יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון | צילום: חדשות 13

על האיום שנשמע בנוגע להדחתה, אמרה שאשא-ביטון: "בינתיים לא הודחתי ואני כאן, ואני ממשיכה לקיים את הדיונים בוועדה באופן סדיר ובאופן מקצועי וענייני, בדיוק כמו קודם ואני אמשיך לעשות את זה גם בימים הבאים". על המחיר האישי שהיא צפויה לשלם במידה שמהלך כזה יקרה, ענתה: "זה פחות מעסיק אותי, אם בכלל. ברגע שאני אתחיל לחשוב על מה קורה איתי, אני אאבד את היכולת שלי לפעול בצורה אותנטית כלפי הציבור. אם יהיה צריך לשלם מחיר, אני אשלם".

"הצוות שלי ביקש ממני לא להצהיר על שום שלב שאני יוצאת לחופש, כי בכל פעם שאמרתי שאני רוצה לצאת לחופש, קרה משהו: כשרציתי לצאת לחו"ל, פתאום סגרו את השמים. לקראת פסח, אמרתי להם, תסמנו לי ביומן, ארבעה ימים אני לא מגיעה - ואז הגיע משבר הקורונה. אבל אני רוצה ממש".