אדוה ביטון על לידת בתה: "עם כל הכאב והצער - החיים חזקים"

אמה של אדל ז"ל סיפרה לחדשות 13 על התחושות לאחר הלידה, שאירעה ביום הולדתה של בתה שנרצחה בפיגוע. "למדנו לחיות עם האובדן; שמחה הגדולה בתוך תמהיל הרגשות"

זמן צפייה: 02:25

ד"ר אדוה ביטון, שילדה אמש (ראשון) בת ארבע שנים בדיוק לאחר שאיבדה את בתה אדל, סיפרה בריאיון לחדשות 13 על תחושותיה: "זה תמהיל שלם של רגשות, אי אפשר להתעלם מזה. את חיה את האובדן הזה, את בתוך זה. למדנו באופן מסוים לחיות עם זה. אך יחד עם זאת, לידה זה דבר מרגש".

עוד אמרה כי חשה כי בתה תיוולד בט"ו באייר - התאריך העברי שבו נולדה אדל: "ראיתי את התאריך באופק, וכבר הרגשתי שזה הולך לקרות באותו היום. זאת איזושהי אינטואיציה, לא יודעת להגדיר את זה. זה הרגיש לי שכך זה הולך לקרות, והנה - אכן קרה", והוסיפה: "עם כל הכאב והצער, החיים חזקים. זו השמחה הגדולה בתוך תמהיל הרגשות"

אדל ביטון
אדל ביטון | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שב"כ חשף: זכריא זביידי אחראי לפיגועי ירי באזור בית אל

"חיפש יעד לפיגוע": לבנוני תושב ארה"ב הורשע בסיוע לחזבאללה

ביה"ש הורה לשחרר למעצר בית את הנאשם בהריגת עאישה א-ראבי

אמש, בפוסט שכתבה בחשבון הפייסבוק שלה, תיארה האם את הלידה המרגשת שעברה: "'עין במר בוכה ולב שמח' - אתמול בערב ילדתי את בתנו השביעית בט"ו באייר, בדיוק באותו תאריך של אחותה, אדלי". עוד ציינה ביטון, כי הלידה מהווה עבורה "תמהיל של רגשות".

לדבריה של אדווה, "עברנו שנים של מלחמות בשביל אדל, הן היו מטלטלות. הלידה היא מתנה גדולה שאדל שלנו שלחה והיא משגיחה עלינו מלמעלה".

כזכור, במארס 2013 נפצעה אדל בת השנתיים מאבנים שהושלכו על ידי מחבלים לעבר מכונית המשפחה סמוך לצומת גיתי אבישר שבשומרון. בפיגוע נגרם לאדל נזק מוחי, ואחריו היא אושפזה לתקופה ממושכת בבית החולים שניידר, שם נלחמו הרופאים על חייה עד שהצליחו לייצב את מצבה. בהמשך הועברה הפעוטה לשיקום בבית לוינשטיין ובבית החולים איכילוב שבתל אביב. אדל עברה טיפולים וניסיונות שיקום עד ששבה לבית המשפחה שביישוב יקיר, ובפברואר 2015 מתה מפצעיה כתוצאה מסיבוך של דלקת ריאות, כשהיא בת ארבע שנים ושמונה חודשים.