ביום הולדתה של אדל: אם הפעוטה שנרצחה בפיגוע ילדה בת

אדווה ביטון, שבתה אדל נפצעה אנוש לאחר שאבנים פגעו בראשה בשומרון ב-2013 ומתה מפצעיה לאחר כשנתיים, ילדה בת באותו התאריך העברי. בפוסט בפייסבוק כתבה: "עין במר בוכה ולב שמח"

זמן צפייה: 01:54

ד"ר אדווה ביטון, שבתה אדל נרצחה בפיגוע אבנים בשומרון, ילדה אמש (ראשון) תינוקת בתאריך הלידה של אדל. בפוסט שכתבה בחשבון הפייסבוק שלה, תיארה האם את הלידה המרגשת שעברה: "'עין במר בוכה ולב שמח' - אתמול בערב ילדתי את בתנו השביעית בט"ו באייר, בדיוק באותו תאריך של אחותה, אדלי". עוד ציינה ביטון, כי הלידה מהווה עבורה "תמהיל של רגשות".

בריאיון לאילה חסון, שיתפה ד"ר אדווה ביטון כי הייתה לה תחושה שתלד בתאריך הטעון: "הלידה בתאריך ט"ו באייר בהחלט מערבת שמחה ודיכאון, דמעות וכאב. אבל כמובן שלא נעשה השוואות בין הבנות".

כתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות התפטרות סגנו: קנצלר אוסטריה הודיע על הליכה לבחירות

מלחמת לבנון השלישית: השינויים שעבר חזבאללה ב-13 שנות רגיעה

השר לוין: "חוק החסינות לא חלק מהמו"מ על הסכמים קואליציוניים"

לדבריה של אדווה, "עברנו שנים של מלחמות בשביל אדל, הן היו מטלטלות. הלידה היא מתנה גדולה שאדל שלנו שלחה והיא משגיחה עלינו מלמעלה".

כזכור, אדל ביטון נרצחה בגיל 4, לאחר שנפצעה אנוש בפיגוע בחודש מרס 2013 לאחר שאמה התנגשה במשאית בכביש חוצה שומרון, כתוצאה מיידוי אבנים לעבר הרכב שבו נסעו.

אדווה ביטון
אדל ביטון | צילום: חדשות 13

בפיגוע נגרם לאדל נזק מוחי, ואחריו היא אושפזה לתקופה ממושכת בבית החולים שניידר, שם נלחמו הרופאים על חייה עד שהצליחו לייצב את מצבה. בהמשך הועברה הפעוטה לשיקום בבית לוינשטיין ובבית החולים איכילוב שבתל אביב. אדל עברה טיפולים וניסיונות שיקום עד ששבה לבית המשפחה שביישוב יקיר, ובפברואר 2015 מתה מפצעיה כתוצאה מסיבוך של דלקת ריאות.

אדל ביטון
אדווה ביטון | צילום: חדשות 13