שב"כ חשף: זכריא זביידי אחראי לפיגועי ירי באזור בית אל

המודיעין שנאסף הצביע על מעורבותו של ראש הזרוע הצבאית לשעבר של פתח בג'נין, יחד עם טארק ברגות - במתקפות שהתבצעו סמוך לרמאללה. השניים נעצרו לפני חודשיים וחצי בעת שתכננו פיגוע נוסף

זמן צפייה: 04:02

(בווידאו: זביידי בריאיון עם צבי יחזקאלי, ינואר האחרון)

שב״כ חשף הבוקר (שני) כי זכריא זביידי, ראש הזרוע הצבאית לשעבר של פתח בג'נין, עומד מאחורי שורה של פיגועי ירי באזור בית אל. המודיעין שנאסף מצביע על כך שגם טארק ברגות, עורך דין בעל תעודת זהות כחולה שייצג אסירים ביטחוניים, היה מעורב באירועים. מהחקירה עלה כי השניים ביצעו שני פיגועי ירי, ב-7 בנובמבר 2018 וב-5 בינואר 2019, לעבר אוטובוסים שנסעו בציר הסמוך ליישוב.

מחקירת שב"כ עולה כי השניים עשו שימוש במהלך הפיגועים ברכבו של זביידי, שקיבל מהרשות הפלסטינית במסגרת תפקידו במשרד האסירים. במסגרת היערכותם של השניים לפיגועים הם ביצעו בדיקות של השטח המיועד לפיגוע, תצפתו על יעדים ועסקו באיסוף מידע. זביידי הודה ושחזר את הפיגועים המיוחסים לו לאחר שלושה חודשים בחדר החקירות של השב"כ. על פי ההערכות זביידי ייכנס למאסר עולם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר שנעצר בגין פעילות טרור: כתב אישום הוגש נגד זכריא זביידי

אבו מאזן: "לא נסכים לקבל מישראל כספים אחרי קיזוז"

בכיר ברשות הפלס' מאשים: "חמאס גונב את כספי הסיוע ברצועה

מעצרם של זכריא זביידי וטארק ברגות ליד רמאללה על רקע מעורבותם בפעילות טרור חמורה ועדכנית
מעצרם של זכריא זביידי וטארק ברגות ליד רמאללה על רקע מעורבותם בפעילות טרור חמורה ועדכנית | צילום: תקשורת שב"כ

עוד נחשף, כי השניים הוציאו לפועל פיגוע ירי נוסף ב-27 בדצמבר 2018, במהלכו ביצעו ירי לעבר אוטובוס שעשה את דרכו ליישוב פסגות, אך לא הצליחו לפגוע בו בשל תנאי מזג האוויר, וכן כי תכננו לבצע פיגוע במהלך חודש פברואר השנה, לעבר אוטובוס אגד הנוסע ליישוב.

ברגות הודה כי ביצע פיגוע ירי נוסף ב-19 בנובמבר 2016 לעבר ניידת משטרה במעבר הזיתים, סמוך לירושלים, שכתוצאה ממנו נגרם נזק. במסגרת החקירה הוסגרו לידי כוחות הביטחון נשק מסוג M-16 ומחסניות שאיתם בוצעו הפיגועים.

הנשקים והמחסניות ששימשו את טארק ברגות וזכריא זביידי
הנשקים והמחסניות ששימשו את תטארק ברגותי וזכריא זביידי | צילום: חדשות 13

גורם בכיר בשב"כ מסר כי "מדובר באירוע חמור בו מעורבים בכיר במשרד האסירים הפלסטיני ועורך דין ישראלי העובד במשרד האסירים הפלסטיני, אשר ביצעו פיגועי טרור חמורים, תוך שימוש ברכב של הרשות הפלסטינית אשר שימש את זכריא במסגרת תפקידו במשרד האסירים"

כתבי אישום חמורים הוגשו נגדם על ידי הפרקליטות הצבאית, כאשר זביידי יועמד לדין, בין היתר, גם על פיגועים שביצע כראש גדודי חללי אל-אקצא בג'נין באינתיפאדה השנייה. הנושא נמצא בדיון בין השב"כ לפרקליטות. מעצרם התבצע ב-27 בפברואר השנה, בכפר מצפון לרמאללה, בחשד למעורבות ב"פעילות טרור חמורה ועדכנית".

זביידי, יליד 1976, תושב מחנה הפליטים ג'נין, נשא רטם המעצר משרה בכירה במשרד האסירים ברשות הפלסטינית. הוא נחשב לאחד מבכירי פעילי הטרור באזור יהודה ושומרון. ברגות, יליד 1975, תושב רמאללה, הוא עו"ד חבר לשכת עורכי הדין. עד למעצרו, הועסק במסגרת משרד האסירים של הרשות הפלסטינית גם כן.