הסיכוי שהליך החסינות יסתיים לפני הבחירות - גבולי • פרשנות

בכחול לבן אומרים שיעשו את המרב כדי לזרז את דיוני ועדת הכנסת שיעסקו בבקשת החסינות של נתניהו, אך רה"מ מצדו יפעל באופן שיעכב את התהליך - ויגיש בג"ץ על כל החלטת ביניים של ניסנקורן

זמן צפייה: 01:29

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע היום (ראשון) כי מליאת הכנסת תדון בעניין חסינות ראש הממשלה ביום שלישי הבא - אך בשל לוח הזמנים הצפוף, לא בטוח שההליך כולו יסתיים עד הבחירות.

בכחול לבן אומרים שיעשו את כל המאמצים כדי לעבוד מהר: מבחינתם ביום רביעי או חמישי הבא ניתן כבר לכנס דיון ראשון בוועדת הכנסת, לגופה של בקשת החסינות של רה"מ.

עוד בחדשות 13:

מקורבי נתניהו על החלטת אדלשטיין: "עצוב שנופל למלכודת השמאל"

אדלשטיין קבע: המליאה תדון בעניין חסינות רה"מ ביום שלישי הבא

מנדלבליט דחה את בקשת נתניהו לקבל את כל חומרי החקירה

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

נתניהו, מצידו, מתכוון לעבוד הפוך; לא מן הנמנע שיום לפני ההצבעה במליאה הוא יגיש בג"ץ על ההחלטה של היועץ המשפטי מנדלבליט לא להעביר לידיו את כל חומרי החקירה.

ככל הנראה יתקיים דיון בסוגיה, שיעכב את ההליך לפחות בכמה ימים. באופן זה צפוי נתניהו להמשיך לפעול – להגיש בג"ץ על כל החלטת ביניים אפשרית של יו"ר הוועדה אבי ניסנקורן.

יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מקורביו של ראש הממשלה התייחסו היום להחלטת אדלשטיין לאפשר את כינוס המליאה בשבוע הבא: "עצוב לראות כיצד אדלשטיין נופל למלכודת של השמאל". יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס גם הוא להחלטת אדלשטיין: "נתניהו ביקש דיון בחסינות - נתניהו יקבל. נמנע מקואליציית החסינות הקיצונית להמשיך ולדרדר את ישראל אך ורק למען האינטרסים האישיים של נתניהו".

בתוך כך, בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו תקף את משפחתו של אדלשטיין בציוץ בטוויטר - אך מחק את הציוץ דקות לאחר מכן. הוא כתב כי "אבא של אשתו הוא לאוניד נבזלין. אוליגרך שמבוקש על רצח ברוסיה, והבעלים של עיתון הארץ. רק בזכות הכסף הרב שהוא מזרים לעיתון, העיתון לא פושט רגל".