אדלשטיין קבע: המליאה תדון בעניין חסינות רה"מ ביום שלישי הבא

ברקע איומי כחול לבן, יו"ר הכנסת קבע שהח"כים יצביעו על הקמת ועדת כנסת, שתדון בבקשת החסינות של נתניהו, בשבוע הבא. זאת, על אף התנגדות מצד חברי מפלגתו. "הליך בקשת החסינות הפך למזוהם"

זמן צפייה: 02:01

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הכריע היום (ראשון) שהמליאה תתכנס ביום שלישי הבא להצביע על הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, על אף ההתנגדות הנחרצת מצד חברי כנסת במפלגתו.

"כפי שאמרתי לפני שבוע – הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם. סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג'ונגל", אמר אדלשטיין, "טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים. במסיבת העיתונאים שבוע שעבר הצהרתי שלא אעכב ולא אזרז את הדיון, ושאת כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת. כך בדיוק פעלתי כעת".

עוד הוסיף אדלשטיין כי "אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על אמון מוסד יו"ר הכנסת על ידי כל סיעות הבית קיימת חשיבות לקבלה. בשבוע מדיני חשוב בישראל, במהלכו מגיעים למדינה, וגם לכנסת, עשרות מנהיגים מהעולם, לא אאפשר במשכן הכנסת התכתשות, שבכל מקרה היא פסולה, ומהווה ביזוי בית המחוקקים. קל וחומר שלא אאפשר לקיים דיון בכנסת בנושא השנוי במחלוקת ביום השואה הבינלאומי שיחול ביום שני הבא".

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

בכיר כחול לבן בוגי יעלון התייחס להחלטה בתוכנית "לפני החדשות": "החלטת אדלשטיין מתבקשת. אם הוא יגרור רגליים נצטרך להחליף אותו". גם ח"כ עמיר פרץ התייחס ואמר כי ״להערכתי נתניהו ימשוך את בקשת החסינות שלו עוד לפני הדיונים".

מוקדם יותר היום היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מסר לעורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא דוחה את בקשתם לקבל את כל חומרי החקירה בתיקים, וזאת עד להגשת כתבי האישום לבית המשפט.

אחת מהטענות של נתניהו, היא שהוא צריך את כל חומרי החקירה כדי להתכונן לקרב החסינות. על כך, מנדלבליט ענה במכתבו כי "חומרי החקירה הרבים שהועמדו לרשותכם מקיפים את כל הנדרש עבור בקשת החסינות, ואף הרבה מעבר לכך. משכך, לא נמצא כי יש בסיס לטענה שאתם זקוקים למלוא חומר החקירה לשם טיעון מלא בבקשת רה"מ במסגרת הדיון בבקשת החסינות". כעת, נתניהו יקרול האם לעתור לבג"ץ בטענה כי אינו יכול להתכונן כראוי לחסינות.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "איך אפשר להילחם בעד האמת אם מסתירים את חומרי החקירה שמעידים על סחיטה באיומים של עדי מדינה, אכיפה בררנית ותפירת תקדימים משפטיים שלא קיימים בתולדות האנושות? מי שממשיך להתנהל בחוסר שקיפות כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש. כל דבר שיכול להגן על נתניהו ולחשוף את האמת- נחסם, וכל דבר שיכול למנוע ממנו להתמודד ולנצח - מקודם בכל מחיר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רועי אברהם /לע''מ

כזכור, ביום שלישי נתניהו הודיע בתגובה לבג"ץ שהוא מצטרף לנימוקיהם של מיקי זוהר ותנועת הליכוד נגד יועמ"ש הכנסת איל ינון, שטענו שהוא צריך היה לפסול את עצמו מחוות הדעת על החסינות מטעמי ניגוד עניינים. זאת, כיוון שאשתו של ינון היא משנה ליועמ"ש הממשלה.