מקורבי נתניהו על החלטת אדלשטיין: "עצוב שנופל למלכודת השמאל"

בסביבת רה"מ תוקפים את יו"ר הכנסת על החלטתו להתיר את התכנסות המליאה. גנץ: "נתניהו ביקש דיון בחסינות - נתניהו יקבל" • יאיר נתניהו צייץ נגד משפחתו של אדלשטיין - ומחק את הציוץ

זמן צפייה: 01:29

מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסו להחלטת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לאפשר את כינוס המליאה בשבוע הבא כדי להצביע על הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות שלו: "עצוב לראות כיצד אדלשטיין נופל למלכודת של השמאל". יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס גם הוא להחלטת אדלשטיין: "נתניהו ביקש דיון בחסינות - נתניהו יקבל. נמנע מקואליציית החסינות הקיצונית להמשיך ולדרדר את ישראל אך ורק למען האינטרסים האישיים של נתניהו".

בתוך כך, בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו תקף את משפחתו של אדלשטיין בציוץ בטוויטר - אך מחק את הציוץ דקות לאחר מכן. הוא כתב כי "אבא של אשתו הוא לאוניד נבזלין. אוליגרך שמבוקש על רצח ברוסיה, והבעלים של עיתון הארץ. רק בזכות הכסף הרב שהוא מזרים לעיתון, העיתון לא פושט רגל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

אדלשטיין קבע: המליאה תדון בעניין חסינות רה"מ ביום שלישי הבא

נתניהו לבג"ץ: ינון צריך היה לפסול עצמו מחוות הדעת על החסינות

יאיר נתניהו נגד יולי אדלשטיין
יאיר נתניהו נגד יולי אדלשטיין

מקורבי נתניהו הוסיפו לתקוף את אדלשטיין ואמרו כי "הוא מאפשר במו ידיו להפוך את הכנסת לקרקס פוליטי בזמן בחירות בכך שהוא נותן את ידו לתחבולות השמאל שמנסה להשתמש בכנסת רק כדי לנטרל את נתניהו. לא משנה כמה התקשורת והשמאל יחבקו את יו"ר הכנסת, הוא לעולם לא יוכל לברוח מהאחריות לכך. החלטתו קובעת דה פאקטו שענייניו של רה"מ יוכרעו פוליטית ולא באופן ענייני ומעין שיפוטי כפי שהחוק דורש".

"ברור לכולם שהטירוף של השמאל לדון בבקשת נתניהו נובעת משתי סיבות מרכזיות: האחת - זה ישמש את קמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי', השנייה - הם בונים על עתירה לביהמ"ש שיקבע שאין אפשרות להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה לאחר שכתב האישום יוגש בפועל, שכן ידוע לכל שביהמ"ש לא הסיר את האופציה הזו מעל השולחן. אין חולק שהכל בידיו של יולי אדלשטיין, הוא עדיין יכול למנוע את העוול הנורא שייגרם לרה"מ, לימין ולמדינה כולה, עוד לא מאוחר לתקן", כך לשון הדברים.

יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כזכור, מוקדם יותר היום אדלשטיין הכריע שהמליאה תתכנס ביום שלישי הבא להצביע על הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, על אף ההתנגדות הנחרצת מצד חברי כנסת במפלגתו.

"כפי שאמרתי לפני שבוע – הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם. סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג'ונגל", אמר אדלשטיין, "טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים. במסיבת העיתונאים שבוע שעבר הצהרתי שלא אעכב ולא אזרז את הדיון, ושאת כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת. כך בדיוק פעלתי כעת".

עוד הוסיף אדלשטיין כי "אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על אמון מוסד יו"ר הכנסת על ידי כל סיעות הבית קיימת חשיבות לקבלה. בשבוע מדיני חשוב בישראל, במהלכו מגיעים למדינה, וגם לכנסת, עשרות מנהיגים מהעולם, לא אאפשר במשכן הכנסת התכתשות, שבכל מקרה היא פסולה, ומהווה ביזוי בית המחוקקים. קל וחומר שלא אאפשר לקיים דיון בכנסת בנושא השנוי במחלוקת ביום השואה הבינלאומי שיחול ביום שני הבא".