נתניהו לבג"ץ: ינון צריך היה לפסול עצמו מחוות הדעת על החסינות

ראש הממשלה הודיע שהוא מצטרף לנימוקיהם של ח"כ מיקי זוהר ותנועת הליכוד נגד יועמ"ש הכנסת, שטענו כי ינון אינו יכול להכריע בסוגיות הנוגעות לתיקי נתניהו בשל ניגוד עניינים

זמן צפייה: 02:01

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: ראש הממשלה נתניהו הודיע היום (חמישי) בתגובה לבג"ץ שהוא מצטרף לנימוקיהם של מיקי זוהר ותנועת הליכוד נגד יועמ"ש הכנסת איל ינון, שטענו שהוא צריך היה לפסול את עצמו מחוות הדעת על החסינות מטעמי ניגוד עניינים. זאת, כיוון שאשתו של ינון היא משנה ליועמ"ש הממשלה.

איל ינון, יועמ''ש הכנסת
איל ינון, יועמ''ש הכנסת | צילום: אתר הכנסת

כזכור, אתמול ינון פנה לבג"ץ בבקשה לדחות את העתירה נגדו שהוגשה על ידי חבר הכנסת מיקי זוהר ומפלגת הליכוד, לפיה הוא לא יכול להתעסק בענייני החסינות של ראש הממשלה נתניהו מטעמי ניגוד עניינים.

לטענת ינון, "טענת ניגוד העניינים משוללת כל יסוד, וזאת משום שחוות הדעת אינה עוסקת כלל בשיקול הדעת של היועמ"ש מנלדלביט וצוותו במסגרת ההחלטה להגיש כתב אישום נגד רה"מ, והן משום שאינה עוסקת בפרוצדורה של דיוני החסינות עצמם, שיתקיימו בוועדת הכנסת. חוות הדעת עוסקת בנושאים פנים-פרלמנטריים מובהקים, הקודמים לדיון בבקשת החסינות עצמה, ואשר לייועץ המשפטי לממשלה אין עמדה בהם".

ח''כ מיקי זוהר מורחק מהוועדה המסדרת בכנסת
ח''כ מיקי זוהר מורחק מהוועדה המסדרת בכנסת | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, היועץ המשפטי לכנסת ציין כי הטענה נגדו הועלתה רק לאחר הוצאת חוות דעת שמסקנתה "אינה לשביעות רצונם של העותרים, וזאת על אף שכל הפרטים הרלוונטיים לניגוד העניינים הנטען פורסמו בציבור פעמים רבות בהקשרים שונים בעבר ומוכרים היטב לעותרים. עובדה זו מעידה על כך שכל מטרתה של הטענה היא לפגוע בליגטימיות של מוסד היועץ המשפטי לכנסת ולהרתיעו באופן אישי מלמלא את תפקידו לפי מיטב שיפוטו וללא חשש, ולנסות בדרך זו להביא לביטולה של חוות הדעת".

יום לפני כן, נתניהו וראשי מפלגות הימין פנו אל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה שלא יאפשר את כינוס מליאת הכנסת, בניגוד לעמדת היועמ"ש, שיאפשר למעשה את אישור הקמת הוועדה שתדון בחסינות נתניהו. זאת, משום שיש לאשרה במליאה. כעת, ההחלטה על כינוס המליאה נתונה בידיו של אדלשטיין, שיכול להחליט האם לעכב את הכינוס או להתירו מייד.