מנדלבליט דחה את בקשת נתניהו לקבל את כל חומרי החקירה

היועמ"ש מסר לרה"מ כי עד להגשת כתבי האישום לביהמ"ש, הם לא יוכלו לקבל את כל פרטי החקירה: "לא קמה עילה למסירת כלל החומרים". נתניהו בתגובה: "כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מסר הבוקר (ראשון) לעורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא דוחה את בקשתם לקבל את כל חומרי החקירה בתיקים, וזאת עד להגשת כתבי האישום לבית המשפט.

אחת מהטענות של נתניהו, היא שהוא צריך את כל חומרי החקירה כדי להתכונן לקרב החסינות. על כך, מנדלבליט ענה במכתבו כי "חומרי החקירה הרבים שהועמדו לרשותכם מקיפים את כל הנדרש עבור בקשת החסינות, ואף הרבה מעבר לכך. משכך, לא נמצא כי יש בסיס לטענה שאתם זקוקים למלוא חומר החקירה לשם טיעון מלא בבקשת רה"מ במסגרת הדיון בבקשת החסינות". כעת, נתניהו יקרול האם לעתור לבג"ץ בטענה כי אינו יכול להתכונן כראוי לחסינות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו לבג"ץ: ינון צריך היה לפסול עצמו מחוות הדעת על החסינות

הערכה בכנסת: אדלשטיין לא ייכנע ללחצי רה"מ – ויכנס את המליאה

מטרת כחול לבן: להביא את נתניהו למשפט טרם הבחירות • לוח זמנים

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

עוד כתב היועמ"ש כי "נקודת הזמן שבה נדרשת הרשות להעמיד לרשות הנאשם את מלא חומר החקירה בעניינו היא במועד הגשת כתב האישום. עובר למועד זה, נקבע איזון שונה, במסגרתו אין מקום להעביר את מלוא חומר החקירה וזאת גם במקרה בו נתקבלה כבר החלטה מקדמית לשקול הגשת כתב האישום בכפוף לשימוע, או שהתקבלה החלטה להגיש את כתב האישום לבית המשפט, מבלי יכולת לממש החלטה זו בשל קיום דיון בבקשה למתן חסינות. מכאן, שבנקודת הזמן הנוכחית, לא קמה עילה למסירת כלל חומרי החקירה לעיון מרשכם, כפי שהתבקש במכתב".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "איך אפשר להילחם בעד האמת אם מסתירים את חומרי החקירה שמעידים על סחיטה באיומים של עדי מדינה, אכיפה בררנית ותפירת תקדימים משפטיים שלא קיימים בתולדות האנושות? מי שממשיך להתנהל בחוסר שקיפות כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש. כל דבר שיכול להגן על נתניהו ולחשוף את האמת- נחסם, וכל דבר שיכול למנוע ממנו להתמודד ולנצח - מקודם בכל מחיר".

ביום חמישי, ראש הממשלה הודיע בתגובה לבג"ץ כי הוא מצטרף לנימוקיהם של מיקי זוהר ותנועת הליכוד נגד יועמ"ש הכנסת איל ינון, שטענו שהוא צריך היה לפסול את עצמו מחוות הדעת על החסינות מטעמי ניגוד עניינים. זאת, כיוון שאשתו של ינון היא משנה ליועמ"ש הממשלה.

כזכור, יום לפני כן ינון פנה לבג"ץ בבקשה לדחות את העתירה נגדו שהוגשה על ידי חבר הכנסת מיקי זוהר ומפלגת הליכוד, לפיה הוא לא יכול להתעסק בענייני החסינות של ראש הממשלה נתניהו מטעמי ניגוד עניינים.

לטענת ינון, "טענת ניגוד העניינים משוללת כל יסוד, וזאת משום שחוות הדעת אינה עוסקת כלל בשיקול הדעת של היועמ"ש מנלדלביט וצוותו במסגרת ההחלטה להגיש כתב אישום נגד רה"מ, והן משום שאינה עוסקת בפרוצדורה של דיוני החסינות עצמם, שיתקיימו בוועדת הכנסת. חוות הדעת עוסקת בנושאים פנים-פרלמנטריים מובהקים, הקודמים לדיון בבקשת החסינות עצמה, ואשר לייועץ המשפטי לממשלה אין עמדה בהם".