קצב התפשטות הנגיף הסיני נותן סיבה לאופטימיות • פרשנות

לראשונה מאז התפרץ הקורונה, מסתמנת בימים האחרונים אופטימיות זהירה. בין היתר בשל התייצבות במספר הנדבקים בכל יום, והמרחק הרב מתרחישי האימה שעליהם דובר, לפיהם יהיו מאות אלפי חולים

זמן צפייה: 01:01

הנגיף הסיני: נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם, אבל בפעם הראשונה בשׁבועות האחרונים, מסתמנת ביממות האחרונות אופטימיות זהירה מאוד.

זה קשור לשני מדדים: התפשטות החולים בעולם. בכול יום יש מקרים חדשים, אבל אין התפשטות המונית. מדד שני הוא העלייה במספר הנדבקים בכל יום. אחרי קפיצה גדולה לפני שבועיים, עכשיו יש יציבות במספר זה. כל הדבר הזה רחוק מתרחישי האימה של חוקרים שדיברו על מאות אלפי חולים ומתים בתחילת פברואר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הנגיף הסיני: הישראלים שנשארו בתאילנד – ואלה שביטלו את החופשה

עקב התפרצות נגיף הקורונה: מדד שנגחאי הסיני עם ירידה חדה

"אם היית בסין – הישאר בבידוד": המסרון שיקבלו הנוחתים בנתב"ג

Medical Staff Transfer A Patient Of A Highly Suspected Case Of A New Coronavirus At The Queen Elizabeth Hospital In Hong Kong
אדם שעל פי החשד נדבק בווירוס קורונה, סין | צילום: רויטרס

ראש ארגון הבריאות העולמי ציין ש-80% מהמקרים נמצאים במחוז חוביי שבסין, וכי לא כל המחוזות שנמצאים בהסגר נדבקו בהכרח. לדבריו, יש 24,363 מקרי הידבקות בווירוס בסין, ו-490 מקרי מוות.

חשוב לציין שכל המידע הקיים מתבסס על הנתונים הסיניים, כי פשוט אין אחרים. אם מספר המתים או הנדבקים גדול יותר ומוסתר על ידי בייג'ינג - אז גם התמונה שונה.

מוקדם יותר היום סיפרו רוח'לה ועודד עופרים, זוג שיצא לחופשה ביפן ונמצא בהסגר בשל העובדה שהתגלה אדם שנדבק בווירוס הקורונה על הסיפון, לחדשות 13: "השאירו את הספינה שלנו בלב ים. משרד הבריאות היפני עם רופאים, והם בדקו חום לכל מי שנמצא בספינה", סיפר עודד.

"יצאנו מטוקיו, והתברר שעלה על האונייה בחור סיני שלא ידע שהוא חולה במחלה. אחרי ארבעה ימים עם חניה באמצע ביוקושימה, הוא ירד לטיול באוטובוס מהאונייה עם ארבעים איש. הוא ירד מהאוטובוס והמשיך להונג קונג. אחרי שהות של כמה ימים, התברר שהוא חולה. לאחר מכן הודיעו לרב החובל. הוא הודיע ליפן והתחיל הסיפור", הוסיף.

רוח'לה סיפרה על התנאים שבהם השניים נמצאים, ואמרה: "אנחנו סגורים בחדר. אין לנו אפשרות לצאת למסדרון, המזל הוא שיש לנו פה מרפסת שאפשר לפתוח ולנשום אוויר. בינתיים היום היה כיף, אבל לחשוב על שבועיים? אמאל'ה". ואילו בן זוגה הוסיף: "בעוד שבועיים נעדכן".

בהתייחס לאפשרות שנדבקו, אמרה: "אנחנו רק מודאגים מהעניין של הווירוס, שלא נדבקנו. בדקו אותנו והתשובה הייתה שלילית, אנחנו בסדר".

עודד ורוחלה עופרים תקועים על ספינה בעקבות נגיף הקורונה
עודד ורוחלה עופרים תקועים על ספינה בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13
עוד הוסיפה רוח'לה וסיפרה שהצוות חושש מאוד מהידבקות. "מכניסים לנו אוכל כמו למצורעים. הצוות מגיע עם חליפות, כובעים, מסכות. מביאים לנו איזה מגש עם כריכים, מים ושתייה",אמרה. עודד, בן זוגה, הוסיף: "האונייה עושה כמיטב יכולתה, היא מספקת לנו. השאירה לנו ויי פיי, הם באמת בסדר".

החולים הורדו מהספינה והם הובהלו לטיפול בבית החולים, אך הנוסעים עדיין לא הורשו לרדת מהספינה ויאלצו להישאר עליה לשבועיים הקרובים, עד שיבדקו ויהיה ניתן לוודא שאין נדבקים נוספים. צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר. עד כה נלקחו דגימות מ-200 נוסעים נוספים וממתינים לתוצאות. אם יתגלה חולה נוסף במחלה יעבירו אותו לבית חולים ביפן. בשלב זה, הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות בנגיף.

אישה וילד עוטים מסכות
אישה וילד עוטים מסכות | צילום: רויטרס

עוד היום, רופאים בעיר ווהאן שבסין, מקור התפרצות הנגיף, אמרו כי הם חוששים שנגיף הקורונה עלול לעבור ברחם. זאת, לאחר שהווירוס התגלה אצל תינוק, רק 30 שעות אחרי שנולד לאישה תושבת העיר אשר סובלת מהנגיף.

במקביל, נשיא סין שי ג'ינפינג אמר היום כי "המאמצים של סין לשלוט בהתפשטות הנגיף נמצאים בשלב קריטי, והרשויות חייבות לפעול כדי למנוע את הפצתו". עם זאת, ציין כי "למאמצים שלנו יש אפקט חיובי. סין בטוחה ביכולת שלה לנצח את הנגיף".

נוסף לכך, בהונג קונג התגלו 21 בני אדם שהתגלו כחולים בנגיף – כך הודיעה היום מנהיגת האוטונומיה קארי לאם. לטענתה, כל מי שייכנס להונג קונג מסין יצטרך לשהות בבידוד למשך 14 ימים.

בתוך כך, חברת האופנה "אדידס" הודיעה כי לנגיף יש השפעה שלילית על החברה בסין, ועקב כך היא תסגור מספר חנויות במדינה.

עד כה, 24,500 בני אדם נדבקו בנגיף, כאשר כאלפיים מהם במצב קשה. 494 איש מתו כתוצאה מהווירוס ו-957 החלימו.