הנגיף הסיני: הישראלים שנשארו בתאילנד - ואלה שביטלו את החופשה

26 מקרים התגלו באחד מהיעדים המבוקשים ביותר בקרב התיירים הישראלים, ורבים בוחרים לדחות את החופשה: "לא לוקח סיכון". עם זאת, אחרים לא נרתעים: "יהיה בסדר" • מומחים מקווים: ההפצה נבלמה

זמן צפייה: 04:24

תאילנד היא אחד היעדים המבוקשים ביותר אצל הישראלים, אך רבים מוטרדים מנגיף הקורונה, שאמנם מוקד ההתפרצות רחוק יותר מאלפיים ק"מ מבנגקוק – אך רק היום (שלישי) דווח על שישה מקרים חדשים שהתגלו במדינה, נוסף ל-20 שכבר דווח עליהם.

דודי ולינור ביטלו את חופשתם המתוכננת בתאילנד: "סגרנו טיול של 12 ימים, ואנחנו בדיוק בבדיקות לגבי אפשרות לבטל את הטיסה. במיוחד בבנגקוק, אנשים עם מסכות על הפנים ודברים שהם קצת יותר מחשידים ומפחידים. לא הייתי לוקח את הסיכון, חלילה, להידבק בווירוס הזה, אפילו אם זה סיכוי של אחד למיליון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בישול ממושך ושטיפת ידיים: כך תצמצמו את הסיכון להידבק בקורונה

סין מודה בטיפול לקוי בהתפרצות הנגיף; זינוק במספר המתים

"אם היית בסין – הישאר בבידוד": המסרון שיקבלו הנוחתים בנתב"ג

Quc Ay
תאילנד | צילום: חדשות 13

אך יש את מי שנמצא כבר בתאילנד, המנסה להרגיע את המשפחה בבית. "אבא שלי מאוד חשש", אמר מתנאל צפריר שנופש כעת במדינה. "הוא רצה לקצר לי את הטיול, אבל כרגע אני לא רואה איך אני מקצר את זה". אורן אליה אמר: "אנחנו לא הולכים לקצר את החופשה. יש לנו פה עוד שבועיים, נעבור אותם בשלום ויהיה בסדר".

בתוך כך, הלחץ בעקבות הנגיף גובר ואיתו גם המחאות. בהונג קונג, האזרחים הפגינו בדרישה לסגור לגברי את הגבול עם סין, במיוחד לאחר שהלילה מת החולה הראשון במדינה – מקרה המוות השני מחוץ לגבולות הרפובליקה העממית. במקביל, המשטר מנסה להעביר מסרים חיוביים ומשחרר סיפורים על החלמתם: "אני אסיר תודה לצוות הרפואי שטיפל בי", סיפר אזרח סיני שהחלים מהנגיף, "אני מקווה שכל מטופל יוכל לדווח ולבקש טיפול ברגע שיציג את התסמינים הרלוונטיים. הם גם מוכרחים לשתף פעולה עם הצוות הרפואי.

Medical Workers Hold A Strike Outside The Hospital Authority As They Demand For Hong Kong To Close Its Border With China To Reduce The Coronavirus Spreading, In Hong Kong
אזרחים בהונג קונג מפגינים בדרישה לסגור לחלוטין את הגבול עם סין | צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי אמר שיש מגפה, אבל היא לא עולמית. "אנחנו לא בשלב של מגפה כלל עולמית", אמרה סילבי בראינד, מנהלת מחלקת ניהול סיכונים למחלות מדבקות בארגון. "אנחנו בשלב של מגפה עם מוקדים רבים, וננסה לחסל את ההידבקות בכל אחד מהמוקדים האלה".

עד כה, כמעט 21 אלף בני אדם נדבקו, אלפיים מהם במצב קשה, 427 מתו כתוצאה מהנגיף ו-727 החלימו. לצד זה, מספר המקרים מחוץ לסין גדל, אבל מעט מאוד, והמומחים מקווים שההפצה נבלמה.