"הייל היטלר": סרטון אנטישמי שהכינו תלמידים מסעיר את ארגנטינה

הסרטון, אותו הכינו תלמידי תיכון כמטלה לשיעור היסטוריה, ובו הם שרים שירי נאצה נגד יהודים בעודם מחופשים להיטלר במדים נאציים, זכה לציון 90. הרשויות מיהרו להתנער ולגנות - והמורה פוטרה

זמן צפייה: 02:14

סערה בארגנטינה: מטלה שהכינו כמה תלמידי י"א לשיעור היסטוריה שגרתי זעזעה את המדינה בימים האחרונים: בסרטון פרודי, שהפך ויראלי, התלמידים שרו שירי נאצה נגד יהודים בעודם מחופשים לאדולף היטלר ולאישה גרמנייה במדים נאציים, ושניים מהם אף לבושים במדי אסירים יהודים. היום (שני) משרד החינוך בארגנטינה פרסם הצהרה, לפיה "התלמידים ייאלצו להכין את המטלה מחדש ולחקור את הרקע האנטישמי שעומד מאחורי מה שעשו".

האירוע התרחש בתיכון בעיר סן חואן שבמערב המדינה. התלמידים, שהיו אמורים להכין עבודה בהיסטוריה, בחרו לצלם סרטון שבו הם מציגים את תפיסת העולם הנאצית האנטישמית - בעזרת גרסת נאצה של השיר "בארבי גירל".

בין היתר הם שרים כי "יהודים חיים בגטו, זה פנטסטי" ומאיימים כי אם לא יתנהגו בהתאם הם ימותו – תוך שאחת התלמידות פותחת דלת של תנור. לאחר מכן הם שרים "בוא יוסף (כינוי ליהודי), נעשה ממך כפתורים וסבונים" ואף קוראים בשלב מסוים "הייל היטלר". המורה להיסטוריה בחרה להעניק להם ציון 90.

כתבות נוספות בנושא >> 

איש עסקים לבנוני קנה את חפציו של היטלר – ויתרום אותם לישראל

"היהודים מתחזים": תקרית אנטישמית ברכבת התחתית בלונדון • צפו

סקר: אחד מכל ארבעה אירופים – מחזיק בדעות "אנטישמיות ביותר"

מיד לאחר שהסרטון הפך ויראלי בית הספר פרסם הצהרה שבה התנער מהסרטון, התנצל בפני האוכלוסיות שנפגעו ממנו והוסיף כי אותה מורה הודחה מתפקידה כראש החוג להיסטוריה וכי היא "מלאת חרטה ועצב על מה שקרה".

בתגובה לאירוע, שר החינוך הארגנטינאי נפגש עם ראש האיגוד הישראלי בסן חואן, לאונרדו סייר, והשניים סיכמו כי התלמידים המעורבים בתקרית ישתתפו בגיבוש תוכנית לימודית להעלאת המודעות וחיזוק כבוד האחר, שתופעל בבתי הספר במדינה בשנה הבאה. סייר הגיע לפגישה גם במשרד החינוך במדינה, שבה הוחלט להוציא תזכיר לכלל מנהלי בתי הספר בעניין וכן להעביר את התקרית לבדיקת המכון הלאומי למניעת אפליה, גזענות ושנאת זרים.

נציגת המכון בסן חואן, סילביה מרטין, אמרה כי "אדם שמכנה את עצמו מורה לא יכול לקבל פרודיה על רצח עם של שישה מיליוני אנשים. זה לא דבר שאפשר ללעוג לו. אם אתה לא מבין את הפגיעה באנושות שמייצגת האידאולוגיה הנאצית – אתה לא יכול לעמוד מול כיתה". עוד נמסר מהמכון כי "התעלמות מהעניין היא אחת מהצורות המודרניות של אנטישמיות. לכן עלינו לעבוד ביחד כדי למגר את האפליה והגזענות מהחברה שלנו. בארגנטינה כולם שווים".