"היהודים מתחזים": תקרית אנטישמית ברכבת התחתית בלונדון • צפו

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות ניתן לראות אלמוני מקניט אב יהודי ובנו, ומקריא פסוק מהברית החדשה בו מוזכר "בית הכנסת של השטן". הנוסעים בקרון, בהם אישה מוסלמית, התעמתו עם האיש

רכבת תחתית בלונדון
רכבת תחתית בלונדון | צילום: רויטרס

תקרית אנטישמית מכוערת תועדה אתמול (שישי) במהלך נסיעה ברכבת התחתית בלונדון. בסרטון שפורסם בטוויטר, ניתן לראות אדם אלמוני מקניט אב יהודי שנסע עם ילדו הקטן בקרון, בכך שקרא בפניהם פסוק מתוך הברית החדשה המזכיר את "בית כנסת של השטן", קבוצה "המתחזה ליהודים", ואף אמר כי "היהודים החלו את הסחר בעבדים".

האב, ששמר על קור רוח, נשמע אומר לילדו "התעלם ממנו". בשלב מסוים, הנוסעים בקרון החלו להתעמת עם האיש, בניסיון להגן על האב ובנו, בהם אישה מוסלמית שהעירה כי "יש ילדים במקום". בתגובה לכך, האיש שהחל לקלל את האנשים במקום, הצביע על האב ועל בנו ואמר כי הם "מתחזים המנסים לגנוב את מורשתו".

לכתבות נוספות בנושא:

סקר: אחד מכל ארבעה אירופים – מחזיק בדעות "אנטישמיות ביותר"

חשד לפשע שנאה בניו יורק: צעיר נדקר בדרך לבית כנסת; מצבו קשה

חשד לפשע אנטישמי בקולומביה: אנדרטה יהודית הושחתה בבוגוטה

 

משטרת התחבורה הבריטית הודיעה כי הם מודעים לתקרית וכי הם "חוקרים את האירוע המצולם בו נראים נוסעים סופגים פגיעה מילולית אנטישמית".

לפני יומיים פרסמה הליגה נגד השמצה סקר ממנו עולה כי אחד מכל ארבעה אירופים מחזיק בדעות שליליות נרחבות כלפי יהודים, בקטגוריה האנטישמית ביותר. הסקר נערך ב-18 מדינות ברחבי העולם. תוצאות הסקר מצביעות על כך ששנאת יהודים נמצאת במגמת עלייה במדינות מרכז ומזרח אירופה, שבהן דעות קדומות אודות נאמנות כפולה ושליטה יהודית בעולם הפיננסי - עדיין נפוצות.

הסקר, שמבוצע מאז 1964 באמצעות שאלון של 11 שאלות ומקיף יותר מ-9,000 נסקרים, מצא שחל גידול ניכר בעמדות אנטישמיות בארגנטינה, ברזיל, פולין, רוסיה, דרום אפריקה ואוקראינה ביחס לסקר שבוצע אשתקד. בפולין, בה חוק שנוי במחלוקת לגבי השיח על השואה עומד במרכז הדיון הציבורי בשנים האחרונות, ל-48% מהאוכלוסייה חל גידול בעמדות האנטישמיות לעומת 37% אחוזים ב-2015. כשלושה מתוך ארבעה פולנים הצהירו שהם מאמינים ש"יהודים עדיין מדברים יותר מדי על השואה".

עוד עולה מהסקר כי בהונגריה, שבה ממשלה לאומנית ערכה קמפיין חוצות נגד מהגרים שבו כיכב איל ההון היהודי ג'ורג' סורוס, 25% מהאוכלוסייה סבורים כי "יהודים רוצים להחליש את התרבות הלאומית שלנו באמצעות תמיכה בהגברת ההגירה למדינתנו". מדד האנטישמיות במדינה עלה ל-42% מהאוכלוסייה, לעומת 40% אחוזים ב-2015.

מאז שנערך הסקר של הליגה נגד השמצה ב-2015, חל גידול משמעותי בשיעור של 14% בעמדות האנטישמיות באוקראינה, גידול של 9% בדרום אפריקה וכן בברזיל, 8% בארגנטינה וגידול של 6% ברוסיה. אך יש גם חדשות טובות: מהסקר עולה כי בה בעת, גישות אנטישמיות הצטמצמו באופן משמעותי וירדו בשיעור של 11% באיטליה, 8% באוסטריה וירידה של 6% בקנדה.