אחרי חודשים של שריפות: כוחות הכיבוי באוסטרליה השתלטו על האש

הרשויות הודיעו כי הצליחו לבלום את התפשטות הדליקות שמתחוללות במדינה, בין היתר בעזרת הגשמים. "חדשות נהדרות לאחר תקופה ארוכה, מתישה מאוד, טראומטית ומותחת"

זמן צפייה: 01:58

כוחות הכיבוי במדינת ניו סאות' ווילס שבאוסטרליה מסרו היום (חמישי) כי הצליחו להשיג שליטה מוחלטת על כל הדליקות שפרצו בחודשים האחרונים במדינה. "אלה חדשות נהדרות לאחר תקופה ארוכה שהתישה אותנו, והייתה עבורנו טראומטית ומותחת", סיפר אחד מלוחמי האש.

ההתקדמות בשליטה על השריפות הושגה, בין השאר, גם בזכות הגשמים הכבדים שירדו השבוע ביבשת הדרומית. עם זאת, הממטרים החזקים גרמו גם לאבדות בנפש: קשיש בן 75 נהרג כתוצאה מהצפות. גם במהלך סוף השבוע המתקרב צפוי מזג אוויר סוער וברחבי אוסטרליה כוחות ההצלה כבר נערכים לטיפול באוכלוסיות המועדות לסיכון.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בהלת הקורונה: הורים נגד יציאת ילדיהם למסע לפולין מחשש להדבקה

מחקר הוולנטיין דיי: "רוב הזוגות מעדיפים להישאר בבית ולאכול"

להיט בחברה החרדית: מהדורה ראשונה של הספר הארי פוטר – ביידיש

כבאים מנסים להשתלט על שריפות הענק באוסטרליה
כבאים מנסים להשתלט על שריפות הענק באוסטרליה | צילום: רויטרס

הגשמים העזים והרוחות החזקות הגיעו עד סידני, ובימים הקרובים צפוי ציקלון עוצמתי שינוע במהירות של 130 קמ"ש ויגיע לקווינסלד וניו סאות' ויילס. הרשויות באוסטרליה הוציאו אזהרה לאזרחי המדינה ולתיירים מפני "רוחות הרסניות".

רוב רוג'רס, עוזר לנציב שירות הכבאות באוסטרליה מסר כי "לאחר שהייתה עונת שריפות הרסנית באמת עבור הכבאים והתושבים כאחד, שסבלו כל כך הרבה בעונה זו, הגיעה הרגיעה". עוד הוסיף כי "משמעות הדבר היא שהכבאים מצליחים להקיף לחלוטים את אזורי השריפה, כך שהיא לא תוכל להתפשט עוד".