מחקר הוולנטיין דיי: "רוב הזוגות מעדיפים להישאר בבית ולאכול"

מנתוני חברת אנרגיה בקנדה עולה כי למעלה מ־60% מהזוגות יציינו את היום החגיגי בארוחה ביתית, וכי 20% יסתפקו בשליחת מסרון לבת או בן הזוג. האחוזים גבוהים עוד יותר במערכות יחסים ארוכות

זמן צפייה: 01:41

מחקר חדש שנערך בקולומביה הבריטית לקראת ה"וולנטיין דיי" שיצוין מחר (שישי) ברחבי העולם, מראה כי רוב הזוגות מעדיפים לבלות את החג בביתם על פני יציאה למסעדה או לבילוי משותף. במחקר, שנערך על ידי חברת אנרגיה מקומית, תושאלו 800 בני אדם שנמצאים במערכת יחסים זוגית.

40 אחוזים מן הנשאלים השיבו כי הם מתכננים לבשל ארוחה מיוחדת ולצפות בסרט בביתם. לעומתם, 17 אחוזים אמרו כי הם יזמינו ארוחה ממסעדה - אך לא יצאו מהבית, אלא יאכלו אותה תוך כדי צפייה בתכנים של ענקית המדיה נטפליקס. רק 40 אחוזים מן הנשאלים העידו  כי הם מתכוונים לציין את התאריך המיוחד במסעדה או בבילוי מחוץ לבית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

להיט בחברה החרדית: מהדורה ראשונה של הספר הארי פוטר – ביידיש

ביבשה ובאוויר: פער הזיהום בין השירותים בנתב"ג לזה שעל המטוס

חקירת התאונה בת"א: הקורקינט הושכר לשימוש ע"י ת"ז של אדם אחר

בני־זוג חוגגים את יום האוהבים - הוולנטיין דיי
בני־זוג חוגגים את יום האוהבים - הוולנטיין דיי | צילום: רויטרס

מפילוח הסטטוס הזוגי של הנשאלים, ניתן ללמוד כי זוגות הנמצאים במערכת יחסים ארוכת־טווח מעדיפים להישאר בבית באחוזים גבוהים יותר מאשר זוגות שנמצאים בתחילת הקשר. עוד עולה כי בקרב הזוגות הוותיקים צריכת החשמל עולה ביום זה בכ־5 אחוזים בהשוואה לאותו יום בשבוע שעבר.

שאלה נוספת אותה נשאלו המשתתפים במחקר היא: "האם היית מוכן להשאיר את הטלפון הנייד שלך בבית כדי לצאת לדייט רומנטי עם בן או בת הזוג?". התשובות - ובכן, לא הפתיעו: למעלה מרבע הנשאלים שנמצאים במערכת יחסים ממושכת השיבו מיד: לא.

שוקולד וזוגיות
שוקולד וזוגיות | צילום: אימג'בנק / Getty Images

לסיכום, סיפרו שליש מהנשאלים כי יסתפקו בשליחת מסרון לבן או בת הזוג שלהם כדי להביע את אהבתם וזאת במקום כרטיס ברכה, ו־20 אחוזים אמרו כי יעניקו כרטיס ברכה בנוסף לשליחת מסרון.