בהלת הקורונה: הורים נגד יציאת ילדיהם למסע לפולין מחשש להדבקה

למשרד החינוך הגיעה דרישה מצד הורים רבים בדבר דחיית מועד המסע, על אף שפעולה זו כרוכה בדמי ביטול גבוהים. זאת, בתקווה שעוד כמה חודשים תחלוף סכנת הנגיף. "עדיף לדחות ולא להסתכן"

זמן צפייה: 02:52

הורים לתלמידים בבית ספר בדרום הארץ סיפרו היום (חמישי) בשיחה לחדשות 13, כי הם דורשים ממשרד החינוך ומהנהלת ביה"ס לדחות את הטיול עקב החשש מהידבקות ילדיהם בנגיף הקטלני. "מצד אחד אני מרגישה שאין איום בפולין, אבל אני יודעת שאהיה בחרדה במשך כל הטיול, מה גם שרוב ההורים מעדיפים לדחות", סיפרה אחת האמהות.

עם עליית הטמפרטורות באירופה בחודשי מארס-אפריל אך עוד קודם לעונת בחינות הבגרות, משלחות רבות יוצאות מדי שנה מבתי ספר התיכוניים לעבר המסע לפולין. השנה, בצל התפשטות הנגיף המסוכן, פנו כמה בתי ספר למשרד החינוך בבקשה לבדוק האם יש מקום לשקול דחייה של המשלחות הקרובות עד שבהלת הקורונה תשכך. ממשרד החינוך נמסר כי לאחר בדיקה עם משרד הבריאות, לא יבוטלו המסעות, שכן בפולין לא התגלו מקרים של הידבקות במחלה.

כתבות נוספות בנושא >>

שיטת אבחון חדשה לנגיף הקורונה בסין: יותר מ-60 אלף נדבקו

נציג משרד הבריאות יטוס ליפן: "יסייע לישראלים שנמצאים בספינה"

מספר המתים מווירוס הקורונה חצה את האלף – יותר מ-42 אלף נדבקו

דחיית ביה''ס את בקשת הורי התלמידים לדחות את המסע לפולין עקב נגיף הקורונה
דחיית ביה''ס את בקשת הורי התלמידים לדחות את המסע לפולין עקב נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

תשובה זו לא השקיטה את חששות ההורים ולא הרגיעה אותם. על אף העובדה כי הורים שיחליטו שלא לשלוח את בנם או בתם למסע ייאלצו לשאת בדמי הביטול- רבים מהם עדיין טוענים כי מדובר בחוסר אחריות: "אני יודעת שיש החלטות המונעות מטעמים כלכליים", כתבה אחת האימהות והוסיפה: "אך לא נראה לי שצריך לקחת סיכון בהחלטה הזו לאור מקרים שהיו בעבר כגון אסון נחל צפית".

אב לנערה שטסה החודש למסע לפולין אמר כי "הנושא הזה שיגע אותי ביומיים האחרונים - שמתי לב שזה ממש יוצא לפועל". אמא אחרת הוסיפה: "זה לא זמן טוב לחשוף את הילדים במצב הנוכחי - עדיף לדחות ולא לקחת סיכונים". אם נוספת לתלמידה אמרה כי לשאלת היעד, פולין, אין חשיבות כלל כיוון ש־"מפחיד היום בכל מקום בעולם - בארץ הכי בטוח" .

חיטוי שדה תעופה עקב נגיף הקורונה, ומשלחת לפולין
חיטוי שדה תעופה עקב נגיף הקורונה, ומשלחת לפולין | צילום: חדשות 13

ממשרד הבריאות נמסר כי "נכון להיום לא ידוע על מקרי תחלואה מקורונה בפולין, ובהתאם לכך הסיכוי לחשיפה לנגיף במדינה זו נחשב נמוך. מדיניות משרד הבריאות בכל הנוגע לקבוצת המדינות בסיכון נמוך להדבקה הינה שאין מניעה לנסוע אליהן".

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות, משרד החוץ וכל גורמי הביטחון, ואנו נמצאים איתם בקשר יומיומי. הערכת המצב, נכון להיום, קובעת שאין כל סיבה שלא לנסוע לפולין". עוד נמסר כי "ראוי לציין את העובדה הידועה לכל, שביטול מסע לחו"ל, שבועיים לפני יציאתו כרוך בדמי ביטול". בתגובה לכך מסרו ההורים כי תשובות רשמיות אלה אינן מספקות ואינן מרגיעות אותם.