זוהה היורה בטבח בווירג'יניה; טראמפ שוחח עם מושל המדינה

דיוויין קרדוק, שעבד בעבר כמהנדס במחלקת העבודות הציבוריות, הוא היורה שרצח 12 אנשים בעיירה וירג'יניה ביץ'. נשיא ארה"ב: "הממשל הפדרלי יסייע במה שיידרש. שאלוהים יברך את המשפחות"

זמן צפייה: 02:49

מפקד משטרת וירג'יניה ביץ' ג'יימס סרוורה הודיע היום (שבת) כי דיוויין קרדוק, שעבד כמהנדס במחלקת העבודות הציבוריות בעירייה, הוא היורה שרצח 12 אנשים במסע ההרג אתמול בלילה. סרוורה ציין כי חשוב לזכור את הנפגעים ולא את הרוצח: "אנחנו נציין את שמו רק פעם אחת, ומאז – נתייחס אליו כ'החשוד', משום שההתמקדות שלנו צריכה להיות בכבודם של הקורבנות ומשפחותיהם", אמר והוסיף כי: "אני רוצה שתדעו שהשוטרים מנעו מהחשוד לטבוח אנשים נוספים בבניין. שכשהוא נורה, הם העניקו לו טיפול ראשוני, ופינו אותו החוצה להמשך טיפול על ידי הצוות הרפואי. עליי לומר שוב, על אף שהוא ניהל קרב יריות נגד המשטרה - הם עשו מה שמצופה משוטרים וסייעו לו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בעמוד הטוויטר שלו: "שוחחתי עם מושל וירג'יניה ראלף נורת'ם אמש, ועם ראש עיריית וירג'יניה ביץ' וסגנו הבוקר, על מנת לנחם את הקהילה האדירה שבמקום. הממשל הפדרלי יסייע בכל דרך שנידרש. שאלוהים יברך את משפחות הנפגעים, ואת כולם".

דייב הנסן, מנהל העירייה אמר במסיבת העיתונאים: "לפני 16 שעות חייהם של 12 בני אדם נגדעו באיבם על ידי מעשה אלים חסר הגיון ובלתי נתפס. אני רוצה שתדעו מי הם, כדי שתדעו בימים ובשבועות הקרובים כמה הם היו משמעותים עבורינו, על משפחותיהם והקולגות שלהם. לא נשכח אותם לעולם", ולאחר מכן הציג את שמות הקורבנות באירוע המזעזע במצגת שכללה את תמונותיהם ומקום מגוריהם, וכן כמה שנים עבד כל אחד מהם בשירות הציבורי: "לקוויטה בראון, טרה גלגאר, מרי לואיז גייל, אלכס מיכאיל גוסטב, קת'רין א. ניקסון,  ריצ'רד ה. נטלטון, כריסטופר קלי ראפ, ראיין קית' קוקס, ג'ושוע א. הארדי, מישל 'מיסי' לנגר, רוברט 'בובי' ווילאמס, הרברט 'הרב' נסגלינג, קבלן שהגיע לעירייה על מנת לקבל אישור", והוסיף: "עבדתי עם רבים מהם במשך שנים ארוכות".

דוויאן קרדוק, החשוד בירי בווירגי'ינה
דוויאן קרדוק, החשוד בירי בווירגי'ינה | צילום: טוויטר

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד לרצח בשרון: גבר נורה למוות; העירייה הכריזה על שביתה

לורי בת ה-60 נרצחה במתקפת הירי: "הגנה על הרב בגופה"

ארצות הברית: 12 בני אדם נהרגו באירוע ירי בווירג'יניה

"מצאנו קורבנות בכל שלוש קומות מבנה העירייה", ציין מפקד המשטרה והוסיף כי "אדם אחד נמצא מחוץ לבניין ברכב". והוסיף כי "השוטרים עובדים כעת על זירה שניתן ממש לתאר אותה כאזור מלחמה. הם מצאו אקדח ומחסניות רבות שרוקנו, החשוד המשיך לטעון מחסניות שוב ושוב, וירה על הקורבנות והשוטרים".

פינוי הפצועים מזירת הירי בווירג'יניה ביץ'
פינוי הפצועים מזירת הירי בווירג'יניה ביץ' | צילום: רויטרס

כאמור, 12 בני אדם נהרגו ולפחות ארבעה נוספים נפצעו לאחר שעובד עירייה שפוטר, פתח באש באמצעות אקדח לעבר עמיתיו לעבודה, במחלקת העבודות הציבוריות בבניין העירייה של העיר וירג'יניה ביץ'. החשוד נורה למוות על ידי כוחות המשטרה.

ראש העיר בובי דייר אמר במסיבת עיתונאים כי "זהו היום הקשה ביותר בהיסטוריה של וירג'יניה ביץ'. האנשים המעורבים באירוע הם החברים שלנו, השותפים שלנו לעבודה, השכנים שלנו". "שמענו אנשים צועקים להתכופף", סיפרה מייגן בנטון לתחנת הטלוויזיה המקומית "WAVY-TV". "אני ועובדים נוספים נעלנו את עצמנו במשרד וחסמנו את הדלת עם שולחן, כי לא ידענו אם היורה יכנס. פשוט קיווינו שהכול ייגמר במהרה - ואז שמענו את השוטרים מגיעים".

Virgcq
אירוע ירי בווירג'יניה | צילום: טוויטר

לפני כחודש, ג'ון ארנסט בן ה-19 נכנס לבית כנסת של חב"ד בעיירה פאוויי בסן דייגו, קליפורניה, ופתח באש לעבר המתפללים, ורצח את חברת הקהילה היהודית לורי גילברט קיי בת ה-60. נוסף לכך, הוא פצע שלושה בני אדם, ביניהם הרב מנדל גולדשטיין ונויה דהן בת השמונה. על פי האישומים נגדו, הכוללים 109 סעיפים של פשע שנאה, "המניע למעשים אלה היה במפורש שנאה כלפי קהילות יהודיות". על פי האישומים נגדו, הוא עשוי לקבל עונש מוות.

לורי גילברט קיי, שנרצחה במתקפת הירי בבית חב''ד בקליפורניה
לורי גילברט קיי, שנרצחה במתקפת הירי בבית חב''ד בקליפורניה | צילום: טוויטר

ללווייתה של לורי הגיעו מאות בני אדם, בהם גם הרב גולדשטיין, עליו לפי העדויות הגנה בגופה. האנה, בתה של קיי לבשה שמלה ורודה שהייתה שייכת לאמה, לזכר אישיותה הססגונית של אמה. "היא הייתה אמא יוצאת מן הכלל", ספדה הבת. "היא הייתה החברה הכי טובה שלי ופרטנרית לריקוד. הקשר בינינו היה קסום".